De kogel is door de kerk - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu De kogel is door de kerk - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

De kogel is door de kerk

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Mei 2022 | Nederland, Rotterdam

De kogel is door de kerk…

Ik ben opgeroepen voor de operatie.

Woensdag 18 mei moet ik melden om 10:30 uur in het Erasmus mc voor opname. De operatie gaat plaats vinden op donderdag 19 mei. De tijd is nog onbekend.

De afgelopen tijd heb ik zoveel als mogelijk me voorbereid op de operatie.Bijna elke dag heb ik op de hometrainer gezeten om mijn conditie op peil te houden. De tas is voor het grootste gedeelte ingepakt en het huis is op orde.

Ik krijg best wel vaak de vraag of ik er tegenop zie.

Ja en nee is dan steevast mijn antwoord. Ja…ik zie er tegenop qua pijn en de terugval die ik weer ga krijgen. Het gaat toch een aanslag op mijn gestel worden. En nee… omdat ik dit momenteel de enige actieve tumor is die verwijdert gaat worden. Het kan maar uit mijn lichaam zijn. Ze kunnen het onderzoeken en we gaan dan weten wat die tumor nou precies is.

Nu de operatie datum bekend is… is er toch een soort van rust gekomen. Sinds mijn laatste chemo was bekend dat er nog behandelingen zouden volgen. De oncoloog had het al gezegd. De vraag was niet of het terugkwam maar wanneer het terugkwam. Ze heeft tot nu toe elke keer gelijk gehad. Deze tumor is “bij toeval” ontdekt en is zo laag actief dat het niet in mijn bloed terug te zien was. Toch vonden de oncologen het verstandig om actie te ondernemen. Gezien mijn geschiedenis en dat ik toch nog steeds een ultra high risk patiënt ben nemen ze geen risico’s en hebben ze in overleg met ons besloten om toch actie te ondernemen.

Zo langzamerhand gaan de dingen op hun plaats vallen. De voorspelde terugkeer van de kanker. (Hier hebben we altijd rekening mee gehouden en dit heeft achteraf bekeken toch voor de nodige spanning gezorgd.)

De voorgestelde oncologische revalidatie is uitgesteld tot juli en dat gaat na die tijd spelen. Ik hoop dat ze me handvatten kunnen geven om zoveel mogelijk mijn leven terug te krijgen.

Ons leven staat vanaf mijn diagnose al gigantisch op zijn kop.

De onzekerheden…

Mijn werk wat niet lukt…

De angsten om mijn gezin te moeten verlaten…

Mijn gezin en directe omgeving die al die tijd al in hoge spanning leven…

Ik hoop dat het met deze operatie een poosje rustiger wordt zodat iedereen een beetje tot rust kan komen en we kunnen gaan kijken naar betere tijden.

Jullie horen me na donderdag weer over hoe de operatie is verlopen.

Duimen jullie weer mee?


  • 14 Mei 2022 - 17:47

    Marjo:

    Hoi Monique
    Heel fijn dat ze de tumor gaan verwijderen. Ik duim voor je.
    Liefs Marjo

  • 14 Mei 2022 - 17:48

    Jill:

    Natuurlijk duim ik mee, heel veel succes Mootje!
    Ik zal de hele donderdag aan je denken.

    Zet hem op! Dikke kus

  • 14 Mei 2022 - 17:53

    Peter:

    Heel veel sterkte kanjer❤️❤️❤️en hopelijk de rust voor jou en je gezin. Groetjes/knuffel Peter

  • 14 Mei 2022 - 18:01

    Wim Tromp:

    Sterkte Monique, natuurlijk duim ik voor je

  • 14 Mei 2022 - 18:06

    Danielle Vos:

    Lieve Monique,
    Klinkt misschien dubbel, maar wat fijn dat de operatie nu vast staat! Weg met dat ding! Ik duim met je mee en hoop dat de operatie en je herstel voorspoedig gaat, zodat jullie weer een beetje rust krijgen. Ik gun het jullie zo. Denk aan je! Go for it LEEUWIN

  • 14 Mei 2022 - 18:10

    Astrid:

    Tuurlijk duim ik weer mee.

  • 14 Mei 2022 - 18:14

    Henk En Marianne Van Der Wissel:

    Sterkte Monique voor jou Stefan en de kinderen.



  • 14 Mei 2022 - 18:14

    Trijntje :

    Hoi Moniek heel veel sterkte ook voor je gezin
    Knuffel

  • 14 Mei 2022 - 18:21

    Joop En Thea:

    ik ga voor je duimen heeel veeeel sterkte toegewenst van ons ik zal aan je denken hou vol dikke klapzoenen

  • 14 Mei 2022 - 18:33

    Joop Kohler:

    Heel veel sterkte Monique voor jou en je gezin.
    In gedachte ben ik bij jou

    Joop

  • 14 Mei 2022 - 18:44

    Sonja Dekker:

    Heel veel sterkte schat. Ik ga zeker voor je duimen. En zal in gedachte bij je zijn.❤❤

  • 14 Mei 2022 - 18:47

    Karin Beima Akkerman :

    Heel veel sterkte zal zeker voor je duimen

    Dikke tuut Karin

  • 14 Mei 2022 - 19:19

    Eedse :

    Natuurlijk duim ik mee je bent sterk en je hebt al veel overwonnen en dit ga jij ook weer overwinnen

  • 14 Mei 2022 - 19:19

    Corry Mookhoek.:

    Ik doe mijn best met duimen, jij met beter worden.
    Afspraak??

  • 14 Mei 2022 - 20:04

    Hanneke Van Der Linden :

    Wij wensen jou heel veel sterkte en hopen op een positieve uitslag en dat je weer snel naar huis mag.

  • 14 Mei 2022 - 20:07

    Jacq:

    Heel veel sterkte en ik ga zeker voor jullie duimen

  • 14 Mei 2022 - 20:07

    Sientje :

    Lieve Mo natuurlijk duimen we voor je heel veel sterkte !!dikke tuut van ons

  • 14 Mei 2022 - 20:17

    Renate:

    Ik duim voor je met alle duimen

  • 14 Mei 2022 - 20:32

    Don Lassooij :

    Hallo Monique

    Natuurlijk ga ik mee duimen voor je en wil ik graag meeleven met jou en met je ganse gezin.

    Heel veel sterkte

  • 14 Mei 2022 - 20:33

    Joke Hopstaken :

    Natuurlijk zenden wij al de kracht van de hele wereld naar je toe … Je zal het nodig hebben maar zoals altijd jij kunt het aan

  • 14 Mei 2022 - 20:38

    Leo:

    Monique en Stefan, de volgende ronde van de hele lange wedstrijd kondigt zich aan. Goed voorbereid stap je in de ring, klaar om de vijand te verslaan. Je kunt dit, en je doet dit. Ik zal aan je denken!!

  • 14 Mei 2022 - 20:44

    Tilly En Arie Assenberg:

    Hallo Monique na het lezen van je bericht gaan wij 24 uur per dag voor je duimen tot dat ze er blauw van worden Monique je heb al een hoop gewonnen en dit ga je zeker ook lukken . heel veel sterkte en we zijn bij je een donderdag in gedachten.
    veel liefs Tilly en Arie

  • 14 Mei 2022 - 20:49

    Bep Kusters:

    Natuurlijk die ik mee.wat dacht je dan sterkte hoor

  • 14 Mei 2022 - 21:25

    Jan Lantinga :

    Ik duim mee . Sterkte

  • 14 Mei 2022 - 21:27

    Jac:

    Hoi Monique, wij wensen je heel veel sterkte met deze ingreep maar wat ben jij een krachtig mens, respect alom.

  • 14 Mei 2022 - 21:38

    Tessa:

    He topper!
    Wat heb ik een respect voor jouw, en ik weet t je hebt
    Geen keus.Maar je doet t toch maar weer even.Ik wens je ALLE
    kracht en sterkte toe.en een heel voorspoedig herstel.
    Dikke knuffel uit Friesland

  • 14 Mei 2022 - 21:43

    Sjaak Rorijs :

    Lieve Mo
    Natuurlijk gaan we voor je duimen en wij wensen je alle kracht toe met de operatie
    Veel liefs van linda en sjaak

  • 14 Mei 2022 - 21:50

    Fred Den Hollander :

    Tuurlijk duim ik voor je. Wat ben je toch sterk en daarom heb ik ook alle vertrouwen in een goede afloop. Succes Mo !!!

  • 14 Mei 2022 - 22:19

    David De Wit:

    Suc6 en sterkte komende tijd voor jouw en de rest van de familie

  • 15 Mei 2022 - 00:31

    Janny Ponne :

    Wat ingrijpend weer voor je, en ook voor je gezin, heel veel sterkte!!!!!

  • 15 Mei 2022 - 01:57

    Esther:

    Ja, wij duimen mee. ..❤️ heel veel sterkte, Esther en Aad.

  • 15 Mei 2022 - 08:41

    Esmeralda :

    Heel veel sterkte
    En ik ga zeker duimen voor je

  • 15 Mei 2022 - 09:11

    Gerda:

    Heel veel sterkte en we duimen mee

  • 15 Mei 2022 - 10:18

    Joke:

    Tuurlijk ga ik duimen kan maar uit je lichaam zijn spannend weer maar je bent supersterk heel veel sterkte voor jullie allemaal

  • 15 Mei 2022 - 12:55

    Joke Vd Wildenberg :

    N

  • 15 Mei 2022 - 12:58

    Joke Vd Wildenberg :

    Natuurlijk duimen wij hard mee,heel veel sterkte en een dikke knuffel xx

  • 15 Mei 2022 - 19:58

    Yvonne :

    Lieve monique
    Spannend weer natuurlijk duim ik voor je .dikke knuffel.
    Liefs van yvonne.

  • 19 Mei 2022 - 14:21

    Etienne :

    Succes met de operatie! Sterkte met een snel herstel. Groetjes Etienne & Anneke

  • 20 Mei 2022 - 21:00

    Marjofurrer:

    Tuurlijk duim ik voor hou

  • 20 Mei 2022 - 21:04

    Marjofurrer:

    Tuurlijk duim ik voor jou

  • 21 Mei 2022 - 15:43

    Jan Dunning:

    Hallo Mo, ik heb de hele week voor je geduimd en hoop dat je de operatie goed hebt doorstaan en uiteraard dat alle shit is weggehaald. Ik denk aan je (jullie, want zoiets doe je niet alleen), dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 38070

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: