De operatie is achter de rug…. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu De operatie is achter de rug…. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

De operatie is achter de rug….

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Mei 2022 | Nederland, Rotterdam

De operatie is achter de rug…gelukkig maar

Afgelopen woensdag moest ik me om half 11 melden bij het erasmus. Ik werd aangesloten op een hartbewakingskastje en werd geplaatst op een kamer. Mijn tas hoefde ik niet uit te pakken omdat ik na de operatie in een andere kamer opgenomen zou worden. De operatie stond gepland om 15:20 uur. Dit was toch wel een tegenvaller omdat je de hele dag tegen de operatie zit aan te hikken. Woensdagavond kwamen mijn schoonouders nog even langs en donderdag ochtend mijn ouders. Stefan zou in de middag langskomen met de kids om me uit te zwaaien naar de operatie.

Ik had mijn ouders bij de deur uitgezwaaid en daar stond de zuster achter me… Mevrouw Bijleveld ik kom u halen voor de operatie.Gelijk had ik paniek…. Ik heb steef nog kunnen bellen om te zeggen dat ik eerder geholpen werd. Chelsea kon ik nog net een berichtje sturen en Mike mocht al niet meer. Ik kan je vertellen dan ga je niet fijn de operatiekamer in. Op de operatiekamer ging alles heel gemoedelijk en werd ik lekker ingepakt in warme dekentjes en voorbereid op de operatie.Toen de chirurg binnen kwam werd ik onder narcose gebracht.Niet veel later ging de telefoon bij Stefan. De chirurg hing aan de lijn terwijl hij mij aan het opereren was.

Het oorspronkelijke plan om een taartpuntje te verwijderen kwam onder druk te staan. De tumor zat toch iets dieper dan ze dachten en er werd gedacht om maar de gehele longkwab te verwijderen. De chirurg wilde met Stefan overleggen over wat te doen. Ga er maar aanstaan en maak die beslissing maar als man zijnde.

Gelukkig weten wij heel goed van elkaar wat we willen en hoe we denken. De beslissing om dan de gehele longkwab maar te verwijderen en gelijk daarmee ook lymfeklieren voor de zekerheid is ten allen tijden de juiste geweest. Ik verlies hiermee wel 10 tot 15% longinhoud maar het zij dan maar zo. Die tumor is er uit en dat is al een groot voordeel.

Na de operatie werd ik de verkoeverkamer opgereden. Ik weet nog dat de anesthesist zei dat ze me in de gaten moesten houden want ik werd pijlsnel wakker. De anesthesist zei dat dat gebeurde van 0 naar 100 in een seconde. Vlak daarna kreeg ik zo ontzettend veel pijn dat ze me pijnstillers hebben gegeven. Dit goedje (ketamine) zorgde ervoor dat ik in een ontzettend slechte trip terecht kwam. Dat er mensen zijn die ketamine (mis)bruiken voor hun plezier kan ik niet begrijpen.

Ik werd zo verschrikkelijk eng van dit spul en zag de wereld voor 8 doedelzakken aan. Ik was zo verschrikkelijk angstig en heb alleen maar geroepen dat dit moest stoppen. Ze hebben acuut deze pijnstilling stopgezet. Hierdoor had ik alleen nog de morfine pomp waar ik eventueel pijnstilling van zou hebben. Ik kan je zeggen dat dat geen pretje was. Ik heb me een ontzettende pijn gehad. De gehele nacht heb ik wakker gelegen van de pijn. Sinds gisteren heb ik langwerkende oxycodone erbij als pijnstilling en sinds die tijd is ook de pijn onder controle.

Ik keek er naar uit om een lekkere nacht te slapen maar helaas werd me dat niet gegund. Op de een of andere manier is de katheter dubbel geraakt en is mijn blaas gaan overvullen. Ik werd wakker met het gevoel dat mijn blaas op klappen stond. Helaas was dit ook het geval.De katheter werd nagekeken en er liep ineens 1,5 liter mijn blaas uit. Sinds die tijd ben ik verschrikkelijk misselijk en licht in mijn hoofd. Niets hielp tegen de misselijkheid. Ook niet de gangbare medicijnentegen de misselijkheid. Nu heb ik Haldol gekregen tegen de misselijkheid en dit lijkt een beetje te helpen. Helaas ging net mijn blaas weer gek doen en wordt er weer meer urine geproduceerd dan normaal is en is het gewoon water van kleur. Dit is dus niet op orde.

Ik hoop dat dit zo snel mogelijk op orde komt zodat ik gewoon lekker naar huis kan. Dat is nu maar weer afwachten. Het zal verdorie ook eens gaan zoals het hoort te gaan.

Eerst het geval dat Stefan en de kids geen afscheid kunnen nemen.

Toen de longkwab verwijdering ipv een taartpuntje.

De ketamine trip die niet goed viel en nu mijn vochthuishouding die niet op orde wil komen.

Voorlopig heb ik weer bed arrest. Ik mag niet uit bed van de zusters omdat je hier heel eng van kunt worden.

Wordt vervolgd….


  • 21 Mei 2022 - 20:03

    Bep Kusters:

    Dat is geen pretje geweest.. ik wens je heel veel kracht en moed toe..veel liefs Bep

  • 21 Mei 2022 - 20:09

    Karin Beima Akkerman :

    Heel veel sterkte

  • 21 Mei 2022 - 20:10

    Michael Laban:

    Hi moniek
    Heb zo ontzettend veel respect voor je wat je weer heb moeten doorstaan. Hoop voor jou en Stefan dat je spoedig herstelt dat je is een keer normaal van het leven en je gezin kan genieten zonder pijn .
    Heel en heel veel sterkte en de groeten aan Stefan
    Uit het oog maar niet uit het hart

  • 21 Mei 2022 - 20:11

    Petra:

    Sterkte lieverd.xxx

  • 21 Mei 2022 - 20:20

    Jolanda:

    Sterkte lieverd. Op naar een spoedig herstel

  • 21 Mei 2022 - 20:21

    Daniëlle Vos:

    Jeetje meis..... Klote dat het zo is gegaan. Wel heel fijn dat het gelukt is de tumor uit je lijf te verwijderen. En wat ontzettend moedig van Stefan dat hij deze beslissing heeft genomen en wat goed dat jullie van elkaar weten wat jullie willen. Dat helpt wel tijdens zo'n heftige beslissing. Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je je zo klote voelt en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik heb onwijs veel respect voor jou en je gezin. Ik hoop dat je herstel vanaf nu voorspoedig verloopt, zodat je weer lekker naar huis kan. Dat verdien je en dat gun ik je zo.Hou vol LEEUWIN. Tussenstand: punt erbij voor de leeuwin 0 punten voor de kanker✝️⚓❤️

  • 21 Mei 2022 - 20:24

    Gerrie Swierstra-borger :

    Heel veel sterkte

  • 21 Mei 2022 - 20:35

    Miranda:

    Klimmen, nu nog alleen maar klimmen. Komt allemaal goed, daar vertrouw ik in xx

  • 21 Mei 2022 - 20:48

    Tilly En Arie Assenberg:

    Monique we hebben diep respect voor moedig heit en je door zetting vermogen .dat je in angst heb gezeten dat geloven graag het is ook niet niks wat je heb ondergaan . en dan de beslissing van Stefan wat goed van hem .en nu maar hopen dat je gauw hersteld en naar je huisje mag
    en je gezin waar zo naar verlang. maar we blijven duimen zo lang dat het nodig is .
    veel liefs Tilly / Arie

  • 21 Mei 2022 - 20:56

    Renate:

    Wat en ellende voor af
    Tussen door ook
    Achter af eigenlijk ok en nu
    Af wachten
    Heel veel sterkte toe gewenst
    Renate

  • 21 Mei 2022 - 21:34

    Fred Den Hollander:

    Mo. Ik weet echt niet waar ik meer van onder de indruk ben ..... je strijd tegen deze ziekte of je taalvaardigheid dit te beschrijven. Maakt niet uit. Ik bewonder het beiden. Sterkte en ga gauw naar huis ! Fred

  • 21 Mei 2022 - 22:42

    Hanneke Van Der Linden :

    Lieve Monique
    Gelukkig is alles achter de rug maar het ging weer niet zoals gepland. Ik hoop dat je je eigen spoedig wat beter zal voelen en weer gauw terug naar huis kan. Veel sterkte gewenst.

  • 21 Mei 2022 - 23:21

    Marjo:

    Heel veel sterkte

  • 21 Mei 2022 - 23:33

    Joke:

    Jeetje wat een verhaal weer ik kan alleen maar zeggen respect voor jullie en heel veel sterkte met het herstel en fijn dat alles uit je lichaam is gehaald dikke knuf

  • 21 Mei 2022 - 23:54

    Geeske :

    Jeetje...wat weer een heftige berichten zeg! Hopelijk dat vanaf nu alles wel een beetje "gewoon " gaat .Heel veel sterkte en beterschap en snel weer naar huis! Kusz

  • 22 Mei 2022 - 00:53

    David:

    Sterkte!

  • 22 Mei 2022 - 09:12

    Thea Botbijl :

    Lieve Monique
    Dus de operatie is achter de rug .
    Wat een gedoe weer allemaal ,inderdaad het zal eens normaal gaan .
    Maar wel de juiste beslissing genomen ,hoe moeilijk die ook was .
    Lieve Monique heel veel sterkte en ik hoop dat jij je snel weer beter zal voelen .
    Veel liefs van mij xxxxxx

  • 22 Mei 2022 - 09:41

    Joop En Thea:

    allereerst vind ik het knap van je dat je na al die ellende alweer een verslag kan maken zo snel maar het kan ook werken om alles op te schrijven.
    die operatie is gelukkig achter de rug nu op naar herstel en dat zal ook wel lukken heel veel klapzoenen voor jou en je gezin.
    xxx

  • 22 Mei 2022 - 09:54

    Joke Vd :

    Hopen dat het snel beter gaat,je komt er wel lieverd,heel veel knuffels

  • 22 Mei 2022 - 11:03

    Jeannette Floor:

    Wat een verhaal weer. Heel veel sterkte Monique!

  • 22 Mei 2022 - 11:28

    Ronnie Munters:

    Ongelooflijk wat jij allemaal moet meemaken en natuurlijk ook je familie , maar ik heb gemerkt dat jij zo sterk bent dat je steeds weer terugvecht , dus dit gaat je ook lukken meid !!
    Heel veel sterkte !!!

  • 22 Mei 2022 - 12:55

    Jan Dunning:

    Lieve Mo, wat een hoop vervelende complicaties, dat is erg lastig, maar als de operatie is geslaagd moet het blijkbaar zo zijn. Heel veel sterkte en liefde van iedereen gewenst. Keep your gehad up

  • 22 Mei 2022 - 17:35

    Sjaak Rorijs :

    Lieve mo
    Gelukkig geopereerd nu naar spoedig herstel en dan op naar
    leuke dingen in het leven.
    Voor jou, Stephen en de rest van je familie.
    Dikke knuffel van Linda en Sjaak

  • 22 Mei 2022 - 18:32

    Sandra Beesemer- Botbijl:

    Zo dan heftig allemaal zeg pffff heel veel sterkte .. allemaal..
    veel liefs

  • 22 Mei 2022 - 20:24

    Annemarie:

    Ben blij weer een verslag van je te lezen. Heftig dat ook. Nu herstellen en op krachten komen. Superwoman!

  • 22 Mei 2022 - 22:08

    Rob Basoski :

    Monique, weer een ongelofelijke story voor jullie gewoon te bizar voor woorden, ga de maar aan staan geen normaal wenselijk samenzijn met je dierbaren voordat je richting operatie gaat en dan voor Steef een telefoontje waar je voor de keuze word gezet door een chirurg

  • 22 Mei 2022 - 23:35

    Don Lassooij:

    We denken heel vaak aan je en wensen jouw Stefan en de kinderen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

  • 23 Mei 2022 - 18:03

    Etienne :

    Jij bent er niet onder te krijgen gelukkig! Jij worstelde en komt boven… veel Rotterdamser kan je ze niet krijgen. Heel veel sterkte en een snel herstel toegewenst, groetjes Etienne & Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 964
Totaal aantal bezoekers 38072

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: