EN DAN ZIT JE INEENS OP DE SPOEDEISENDE HULP.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu EN DAN ZIT JE INEENS OP DE SPOEDEISENDE HULP.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

EN DAN ZIT JE INEENS OP DE SPOEDEISENDE HULP....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Juni 2020 | Nederland, Rotterdam

En ineens zit je op de spoedeisende hulp...
En breng je daar je avond door...
Wat is er gebeurt?
Nou.... sinds dinsdag heb ik al wat pijnen in mijn flanken. Dit zijn pijnen die komen en gaan en stekend zijn. Dinsdag op woensdagnacht heb ik halfzittend moeten slapen omdat het anders niet ging.
Woensdag overdag had ik redelijk veel pijn maar was het allemaal te behappen en te doen. Tot de avond.... toen was het klaar... over en uit.
Ik gilde het uit van de pijn.... de meesten die mij kennen weten dat ik heel hard ben op mezelf maar dit kon ik niet meer handelen. Ik trok het niet meer en Stefan en de kinderen hebben het Erasmus gebeld.
We moesten komen naar de spoedeisende hulp en zouden daar geholpen worden. Steef en ik onderweg... de kids alleen achterlatend thuis. Gelukkig zijn de opa’s en oma’s daar nog heen gegaan.
Eenmaal aangemeld in het Erasmus werden we vrij snel naar binnen geroepen en op een kamer geplaatst.
Infuus is aangelegd en bloedafgenomen. Extra morfinetje... Urine monster. Xfoto. Ct scan. En uiteindelijk na een uurtje of 5 is de uitslag er. Helemaal duidelijk is niet waar die helse pijnen vandaan komen.... men vermoed dat het een uitzaaiing in mijn long is die vlakbij het longvlies zit. Het longvlies is zeer gevoelig en zit vol zenuwen. Dus het kan heel goed zijn dat deze uitzaaiing zit te irriteren en deze pijnen veroorzaakt. Dit is ook waar de gedachten van de artsen naar toe gaan. Gelukkig maar... de foto’s lieten zien dat de boel niet slechter geworden is. Uiteraard mogen deze artsen geen uitspraken doen over dit soort dingen maar het is toch goed om te horen dat het zeker niet erger is geworden.
Ik mocht kiezen... of we gaan thuis de morfine medicatie ophogen en als het lukt tot vrijdag afwachten om vervolgens met mijn eigen artsen te overleggen.... of ik mocht ook blijven als ik dat beter vond. There is no place like home... dus ik keek Stefan aan en vroeg of hij het aandurfde om met mij naar huis te gaan en de pijnstilling thuis te regelen. Ik ben liever nog een dag extra thuis als dit gaat. De artsen stonden achter beide keuzen en konden met allebei leven. Uiteindelijk hebben we gekozen om naar huis te gaan met het risico dat we terug moeten ivm toenemende pijnklachten.
Voor nu is het allemaal onder controle. De pijn is er wel maar met de extra morfine is dit prima te doen.
De afgelopen dagen zijn sowieso wat zwaarder geworden. Eten wordt bemoeilijkt door de pijn aan mijn slijmvliezen in mijn mond. Hiervoor heb ik een lidocaine smeerseltje gekregen van de huisarts. Dit smeer ik in mijn mond en zo wordt de boel verdooft. Zo kan ik toch blijven eten en genieten (voor zover) dit gaat. Ik merk dat de chemo bijwerkingen nu gaan komen. Ik kan steeds minder de “ normale” dingen doen. Ben toenemend afhankelijker van de mensen om me heen en dat kost me nog steeds behoorlijk wat moeite en acceptatie.
Maar goed.... dat is iets wat moet groeien denk ik.
Voor nu... extra morfine en nog een extra dagje thuis voor ik weer naar het ziekenhuis moet en rustig aan doen. Rustig mijn tas inpakken voor de komende opname en chemokuren. En nog even van mijn gezin genieten met volle teugen!
*NEVER A VICTIM... FOREVER A FIGHTER

  • 25 Juni 2020 - 09:28

    Marsha Hofstede:

    jeetje mop.

    Ellendig zeg.
    Stay strong
    Youll never walk alone❤

  • 25 Juni 2020 - 09:33

    Sonja Dekker:

    Dat is even schrikken schat. Maar gelukkig is het nu wat minder met de pijn.
    Geniet nog even lekker van je gezien voor Dat je weer terug moet naar het ziekenhuis.❤❤

  • 25 Juni 2020 - 09:57

    Thea En Joop :

    pfffff wat een ellende het is te hopen dat de pijn een beetje onder controle en draaglijk wordt we wensen je heeeeeeel veel sterkte in deze vreselijke strijd xxxxx

  • 25 Juni 2020 - 10:06

    Tineke Van Der Werff :

    Lieve Monique

    Wens jouw en jouw gezin heel veel sterkte, in deze zware onzekere tijd. Denk aan jou en jouw

  • 25 Juni 2020 - 10:10

    Angeline:

    Topper ben je.
    Hoop dat je pijn afzakt en je weer kan genieten.
    Vele kunnen een voorbeeld aan je nemen wat we. Power vrouw ben je♥️♥️♥️

  • 25 Juni 2020 - 10:24

    Peter:

    Keep.on fighting Moon. Klote dit extra ziekenhuis bezoek.
    Maar wat een sterk persoon ben jij.
    YNWA❤

  • 25 Juni 2020 - 10:42

    Henk Van Der Wissel:

    Mo dit was even balen dus. Maar jij geeft niet op Sterkte voor jou Stefan en de kids

  • 25 Juni 2020 - 11:30

    Leo Visser:

    zo dat was even schrikken maar ik hoop dat de pijn al minder is geworden . maar Mo als ik zo je schrijven leest dan hou je eigen niet rustig en dat moet je wel doen .ik weet je bent een bezige Bij !! maar nu niet!!
    beterschap . en morgen succes!!!!

  • 25 Juni 2020 - 12:06

    Lies:

    Das weer ff lekker dan

  • 25 Juni 2020 - 12:14

    Annemieke Lebbing:

    Wat ben je ook een sterke vrouw.Wens je heel veel sterkte aan de liefde van je gezin zal het niet liggen.Die rot ziekte het valt niet mee

  • 25 Juni 2020 - 13:51

    Jeroen En Winnie:

    Je bent een ontzettende doorzetter, wat een mooie leus heb je voor jezelf aangenomen. Blijf doorvechten, en veel sterkte morgen weer! Wij staan achter jullie ❤

  • 25 Juni 2020 - 14:28

    Lydia Van Winsen:

    jouw verhaal lezende voelt het net of ik naast je zit , ik hoop dat je pijn gezakt is , je bent in goede handen, ik blijf aan je denken en een kaarsje voor je opsteken.. je bent een kanjer.. hou vol dikke knuffelxxxxx

  • 25 Juni 2020 - 15:20

    Anita:

    Lieve Monique
    Wat maak je toch allemaal mee he, tering jantje
    Blij te lezen dat je zoveel steun krijgt.
    Hoop dat de pijn te harden is nu.
    Dikke knuffel en sterkte
    Anita& Ed

  • 25 Juni 2020 - 15:34

    Tony (yarden):

    Hang in there girl!!

  • 25 Juni 2020 - 16:11

    Margriet Witteveen Rodenhuis :

    wat ben je ook een top wiefke en een door zetter groetjes van ons jan en margriet

  • 25 Juni 2020 - 17:12

    Joke Hopstaken :

    Alleen maar

  • 25 Juni 2020 - 17:42

    Miran:

    Luister naar je lichaam, en luister naar je lichaam. ❤

  • 25 Juni 2020 - 18:47

    Conny Hoogerwaard:

    Pfff was weer even schrikken.Respect hoe je alles ondergaat.Heel veel sterkte lieve Monique .xxx

  • 25 Juni 2020 - 19:56

    Jill:

    Jeetje Mo dat is zeker wel k*t. Gelukkig helpt de morfine... Fijn nog even met je gezin en sterkte voor morgen en t weekend weer.

  • 25 Juni 2020 - 21:50

    Jeannette :

    Wat heftig allemaal. Sterkte meis. We blijven hopen op een goede afloop.

  • 25 Juni 2020 - 22:02

    Daniëlle Vos :

    Pffffff dat was weer wat zeg! Ik hoop dat het gaat met de pijn!
    Luister goed naar je lichaam. En voor morgen....... Zet 'm op leeuwin.

  • 26 Juni 2020 - 11:19

    Jan Dunning:

    Als het stormt, dan stormt het hard. Gelukkig gaat dat dan wel weer over. Jij maakt alles mee en blijft een een sterke vechter lieve Mo. Hou je taai, blijf positief: iedereen gelooft in jou, maar het belangrijkste is dat je jezelf blijft. Blijf sterk

  • 26 Juni 2020 - 18:00

    Ronnie Munters:

    Wat een kanjer ben jij dat je elke keer weer de moed op kan brengen om een verslag te schrijven , we kennen elkaar niet zo goed ( kwam vroeger rond 5 december wel eens langs !! ) maar ik vind het ongelooflijk knap hoe jij hier mee omgaat !!
    Hou vol schat en heel veel sterkte !!

  • 26 Juni 2020 - 19:02

    Yvonne :

    Ooo Monique wat jij allemaal moet doorstaan.
    Echt weer schrikken hoor. Hoop echt dat de pijn,
    Minder gaat worden.
    Je weet ik denk aan jullie ♥️♥️

  • 27 Juni 2020 - 13:55

    Etienne :

    Gelukkig ben je een vechter, zorg dat je er doorheen komt. Stap voor stap, rennen komt later wel weer. Veel sterkte bij de volgende chemokuur, toppertje !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1583
Totaal aantal bezoekers 38210

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: