Update vrijdag 17-7 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Update vrijdag 17-7 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Update vrijdag 17-7

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Juli 2020 | Nederland, Rotterdam

De vorige keer schreef ik dat ik hoopte dat ik naar huis mocht en dat ik dan naar Chelsea haar diploma uitreiking kon.
Helaas mocht dat niet zo zijn. Het beestje (stenotrophomonas maltophilia) is te gevaarlijk en onbekend dat ik niet naar huis mocht.
Maar....gelukkig mocht ik wel met speciaal verlof. Dit hield in dat ik om 6 uur weg mocht en me weer moest melden voor 22:30 uur.
Ik was zo ontzettend blij!!! Ik kon toch bij de diploma uitreiking van mijn lieve kleine kuikentje aanwezig zijn.
Chelsea had al geregeld met school dat we zo ver mogelijk van de menigte mochten zitten. We moesten ons melden bij de hoofdingang. Daar werden we opgevangen en naar de directie kamer gebracht. Daar kregen we een heerlijk bakkie en een lekkere soes. Toen het tijd was werden we gehaald om te aanschouwen hoe ons meisje haar diploma in ontvangst nam.
Ze zat met haar klasgenootjes op het podium en deed niet anders dan contact met me zoeken. De handkusjes waren niet meer te tellen. Toen ze haar diploma in ontvangst had genomen viel ze me ineens om mijn nek. Ze huilde en zei in mijn oor... “ mam...ik had nooit gedacht dat jij mijn diploma uitreiking zou halen. Je had al dood geweest. Ik ben zo blij”.
Ze heeft gelijk... deze mijlpaal had ik zeker niet gered. Die hebben we toch maar mooi te pakken en dit moment pakt niemand meer van ons af. Nooit meer! Ik heb zo ontzettend genoten van deze avond en zon boost positiviteit gehad dat ik vleugels heb gekregen. Qua inspanning en emoties was het een uitputtingsslag en ik was ook helemaal opgebrand toen ik terug gebracht werd door Stefan maar oh zo voldaan.

De overige dagen hebben voor mij bestaan uit me miserabel voelen en werken aan herstel. Ik moest helaas nog blijven in het ziekenhuis omdat het beestje nog niet getemd is en wat extra aandacht nodig heeft.
Het heeft zoveel aandacht nodig dat ik de komende 2 weken geen chemo kan hebben. Dat is echt wel even een tegenvaller. Je wilt behandeld worden. En dit terwijl ik me maandag ochtend gewoon goed voelde tot het moment dat ze het beestje in mijn bloedbaan lanceerden. Heel frustrerend allemaal.
we moeten er maar weer het beste van maken en deze 2 weken maar gebruiken om te herstellen van de afgelopen tijd en proberen met een hele hoge dosis antibiotica het beestje te stoppen.
Het is gewoon te gevaarlijk om nu te behandelen. Dit mag absoluut niet en kan zelfs levensgevaarlijk worden.
Het is een hele rare gewaarwording om 2 weken niet naar het ziekenhuis te hoeven voor behandelingen. Dit is ook weer een nieuwe ervaring... de afgelopen tijd is het zo normaal geweest dat je elke week een paar dagen in het ziekenhuis ligt dat het gewoon vreemd is om zolang achter elkaar bij mijn gezin te zijn. Dat is ook heel ff wennen maar heb er veel zin in.

Eindelijk vandaag (vrijdag 17 juli) kwam het verlossende woord eruit. Ze vertrouwen mijn lichaam op de nieuwe medicatie.
Ik mag naar huis... met een tas vol medicatie en instructies van wat juist wel en wat juist niet te doen...dat dan weer wel. Zit ik nu hier op de bank mijn blog te schrijven. Mike en Anouk zijn aan het koken en steef ligt tegenover me.
Heerlijk hoe “gewoon” het leven dan ook weer kan zijn.
Ik hoop de komende 2 weken zonder al te veel kleerscheuren door te komen en me gewoon voor de chemokuur kan melden (en dan een stuk fitter dan ik nu ben)
Stefan heeft me opgehaald en dat is altijd heel fijn en vreemd tegelijk.... je gaat uit de veilige omgeving van het ziekenhuis naar de veiligheid en geborgenheid van je eigen huis in de echte wereld. Ik moet altijd even acclimatiseren. We rijden naar huis en toen we de straat inreden stond er allemaal familie met het bekende spandoek. Wat een ontvangst thuis... helemaal geweldig.
Nu merk ik dat alle vermoeidheid mijn lijf uitvloeit. Dit is iets wat ik altijd wel heb als ik uit het ziekenhuis thuis kom, maar dat komt wel goed na en paar dagen. We moeten weer even onze draai vinden en dan gaan we herstellen.
Herstellen zowel lichamelijk, geestelijk en als gezin. Even quality time met elkaar.

Wordt vervolgd....

  • 17 Juli 2020 - 20:28

    Jill:

    zo bijzonder dat je nu twee weken vrij bent. Heel Nederland heeft nu vakantie, dat is t voor jou natuurlijk niet, maar vrij zijn van alle sores is toch wel even fijn. Geniet van je schatten en ik hoop dat dat beestje snel uit je lichaam weg is. Dikke kus

  • 17 Juli 2020 - 20:33

    Ben Van Nunen :

    Fijn dat je bij de diploma uitreiking aanwezig kon zijn en dat je lekker thuis bent in je vertrouwde omgeving.
    Hopelijk kun je wat bijtanken..

    Lieve groet

    Ben

  • 17 Juli 2020 - 20:34

    Tessa:

    He meid.sterkte met deze fase.Ik hoop dat de antibiorica gauw zijn ding doet
    En je weer vervolgstapoen kunt zetten.
    knuf uit Fryslan Tessa

  • 17 Juli 2020 - 20:50

    Joop Kohker:

    Fijn dat je nu weer lekker thuis bent.
    Geniet er maar van.
    Samen met jou gezin.

  • 17 Juli 2020 - 20:55

    Rigtje:

    Home sweet home
    En nu lekker bijkomen en aansterken ,
    en je door iedereen laten verwennen.
    Zo heeft ieder nadeel ook zijn voordeel .
    Liefs

  • 17 Juli 2020 - 20:56

    Fred Den Hollander:

    Hoi Mo,

    Zo fijn dat je bij de diploma uitreiking kon zijn. Ik weet nog dat mijn ouders en mijn broers bij mij waren en dat mijn broer Ruud een foto van het moment supreme kon maken. Helaas ging er net iemand voor hem opstaan zodat je alleen de klok kon zien op de foto. Ik weet dus wel hoe laat ik mijn diploma kreeg maar niet meer van wie :-) :-). Ik zag gelukkig vele foto's van gisteren en een filmpje. Geniet er met z'n allen zo lang mogelijk van ( en dat bedoel ik uiteraard zo letterlijk mogelijk )!
    Hoop voor je dat je snel van die bacterie af ben zodat de chemo hervat kan worden. Voor nu:
    Geniet van het "gewone " ( zoals je zelf aangeeft ) want zo gewoon is het echt niet.

    groetjes,
    Fred

  • 17 Juli 2020 - 21:16

    Monique Altena:

    Ik vond het zo fijn voor jullie dat je naar de diploma uitreiking kon gaan. Zo fantastisch, ook zeker voor Chelsea. Ik krijg tranen in m'n ogen als ik lees wat ze tegen je zei. Laat staan wat het met jou deed. Hoop dat je lekker kan genieten thuis en dat dat nare beestje snel verdwijnt! X Monique

  • 17 Juli 2020 - 21:18

    Ad Karman :

    Zo geweldig voor het hele gezin om bij de diploma uitreiking te kunnen zijn
    Een school die op alle manieren mee werkt om dat te doen slagen
    Een dochter en jij zelf ook die zo dankbaar zijn het te mogen meemaken
    En dan nu 2weken thuis niet van weelde maar om het beest eronder te krijgen
    Om dan weer aan je behandelingen te beginnen
    Geniet van het thuis zijn en het huiselijk leven
    Verder heel veel sterkte in het verloop
    Groetjes Ad

  • 17 Juli 2020 - 21:20

    Miran:

    Even bijtanken en dan er weer met volle kraxht tegenaan

  • 17 Juli 2020 - 21:21

    Daniëlle Vos:

    Lieve Monique,
    Wat ontzettend fijn voor jou en je dochter dat je bij haar diploma uitreiking kon zijn. Zo'n kostbaar moment❤️. En wat maak je weer veel mee! Wederom traantjes in mijn ogen, bij het lezen van je blog.
    Nu maar weer herstellen van alles, maar vooral genieten van elkaar!!
    Hou vol Leeuwin

  • 17 Juli 2020 - 21:26

    Don:

    Heel blij dat je weer thuis ben we denken iedere dag aan je

  • 17 Juli 2020 - 21:54

    Astrid:

    Wat fijn dat je thuis bij je lieve gezin bent en nu maar gauw opknappen zodat je verder kunt met de behandeling. Xxx

  • 17 Juli 2020 - 22:00

    Tilly En Arie Assenberg:

    Monique je zal ons misschien niet zo kennen maar dat doe er ook niet toe wij kennen jouw en Stefan wel
    Tilly is de zus van Yvon van Raay . maar wat is fijn voor geweest dat je naar de uitreiking van je dochter kon gaan . we leven ontzetten me je mee en je gezinnetje natuurlijk Wensen jullie heel maar dan ook heel sterkte toe .en geniet van het nu thuis zijn en van je gezinnetje

    Tilly en Arie Assenberg

  • 17 Juli 2020 - 22:25

    Anita:

    Lieve Monique
    Wat een mooie foto’s van een prachtig moment.
    Nu even bijtanken thuis en weer door.
    Geniet van je gezinnetje.
    Liefs Anita & Ed

  • 17 Juli 2020 - 22:25

    Yvonne :

    Lieve Monique
    Ik hoop zo dat het beestje in jou snel overgaat.
    Dat je de behandeling kan ondergaan .
    Super dat je bij de diploma uitreiking kon zijn. Top
    Geniet nu van je gezin en familie om je heen.
    Heel veel sterkte. Dikke kus

  • 17 Juli 2020 - 22:27

    Mandy:

    Heel fijn dat je weer thuis bent bij je geliefden, en een kostbaar moment de diploma uitreiking van je dochter. Geniet van elkaar heel veel liefs en sterkte van Marco en Mandy

  • 17 Juli 2020 - 23:04

    Daphne:

    Wat fijn dat je weer thuis bent bij je man en kids. Geniet van het samen zijn.

  • 18 Juli 2020 - 07:42

    Annemarie:

    Wat heerlijk dat je bij de diploma uitreiking mocht zijn!!!! Ik kan me jullie dankbaarheid daarvoor goed indelen. Ik wens je alle kracht toe dat beestje je lijf uit te werken om vervolgens weer verder te strijden tegen het monster dat kanker heet!

  • 18 Juli 2020 - 09:54

    Leo Visser :

    geweldig dat je toch de diploma uitreiking van je dochter mocht en kon bij wonen. Geweldig. En nu weer bij je gezin thuis kan doorbrengen. Geniet met vele teugen er van !! En heel veel plezier en beterschap toe gewenst lieverd

  • 18 Juli 2020 - 12:56

    Joke Hopstaken :

    Alleen maar :

  • 19 Juli 2020 - 19:06

    Jeroen En Winnie:

    Mooie woorden Monique! Echt zo mooi om te zien hoe jij de diplomauitreiking omschrijft, kippenvel

  • 20 Juli 2020 - 11:19

    Lydia Van Winsen:

    wat fijn dat je toch bij Chelsea's diplomauitreiking kon zijn en wat een stoer "wijf" ben je toch.. dikke knuffel en kussss jij gaat het reddenxxxx

  • 20 Juli 2020 - 13:54

    Etienne:

    Hoi Mo, fijn om te lezen ( en natuurlijk de foto's gezien op Facebook ) dat je bij de diploma uit
    rijking kon zijn van je kleine meid. Hopelijk kom je de komende tijd goed door zodat je snel aan je volgende chemokuur kan beginnen ( wat gek om dat te schrijven). Hoe eerder hoe beter en sneller je weer gezond bent. We denken veel aan jullie, zet hem op.

  • 20 Juli 2020 - 15:15

    Sonja Dekker:

    Lieve Monique wat fijn dat je toch bij de diploma uitreiking
    Mocht zijn van je mooie dochter. Heb de foto's gezien op fb wat
    een mooi moment samen aanwezig te kunnen zijn, wat een mooi gezin❤
    En nu lekker genieten thuis met je gezin we denken aan jullie❤

  • 22 Juli 2020 - 16:36

    Renate :

    Ik hou van jou
    Jou karakter ik wou dat ik het kon
    Het schijven het uit leggen en het geduld wat er komen gaat
    Gr Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1201
Totaal aantal bezoekers 38189

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: