Weer even een berichtje van mij.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Weer even een berichtje van mij.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Weer even een berichtje van mij....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Mei 2021 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij na een maand van relatieve rust.
Steeds meer voel ik dat ik meer energie ga krijgen.
Mijn kracht en energie nemen toe.
We proberen zo goed als mogelijk ons gezin door te draaien.
We pakken allebei het werk weer een beetje op.
Stap voor stap.
Er is best veel gebeurt deze maand.
Iedereen heeft last van mijn ziekte. Gespannenheid en stress zijn heel normaal hier in huis. En de gebeurtenissen van het afgelopen jaar hebben hun sporen achtergelaten. Daarom is deze “relatieve rust” zo heerlijk.
Ook zijn er positieve dingen gebeurt.
Chelsea loopt inmiddels stage bij center Parcs Port Zelande. Ze heeft haar eerste week er op zitten en vind het leuk. Ze woont met allemaal jongeren in een soort huis. Dat is dus elke dag feest naast het stage lopen. Een mooie kans voor haar.

Michael en Anouk hebben ondertussen een appartement kunnen kopen. Voor hun heerlijk... een eigen plekje voor hun samen.
Juli krijgen ze de sleutel en gaat hun grote avontuur starten.
Heerlijk al die positiviteit en ik ben zo blij dat ik dit allemaal mag meemaken .

Zowel Stefan als ik hebben weer een beetje het werk opgepakt.
Ik persoonlijk vind het heerlijk om weer even “ normaal” bezig te zijn.
Ik doe geen processen maar mag met mijn grote hobby bezig zijn.
Ik ben bezig om bestanden te optimaliseren en automatiseren.
Dit is iets wat ik helemaal leuk vind.
Ik voel me nuttig en doe wat voor mijn werk en collega’s.
Ik geniet er van en gelukkig krijg ik de ruimte om dit zo te doen.
Er is geen druk en ik mag zelf bepalen wat en hoeveel ik doe.

Stefan pakt ook zijn werk weer een beetje op.
Gelukkig heeft hij een voortreffelijke vervanger waar hij op terug kan en mag vallen. Zijn beroep is in deze situatie nou eenmaal niet het makkelijkste beroep. Hij wordt als uitvaartverzorger altijd geconfronteerd met juist datgene wat we uit alle macht proberen te voorkomen bij mij. Dat is vaak heel confronterend en gaat in het gevoel zitten.
Daarom vind ik het ook heel knap dat stefan toch de boel weer gaat oppakken.
We leven in blokken van een maand. Van bloedonderzoek naar bloedonderzoek. Zo was vandaag ook weer een meetpunt.
Hoe dichterbij het komt... hoe meer je gaat denken en verzinnen.
Ik voel een pijntje... ohjee het zal toch niet...
Ik voel een steek... omg het is toch niet terug.
Dit heeft te maken met het feit dat ik mijn lichaam niet meer vertrouw.
Elke maand weer hoop ik dat de kanker nog slaapt en niet wakker is geworden. Je leeft dan echt tussen hoop en vrees.
Vanochtend om 9 uur moest ik me melden op de poli oncologie. Zon bezoekje wordt altijd gecombineerd met het verzorgen van mijn port a cath. Ondertussen is de uitslag weer bekend en is het HCG gewoon hetzelfde als vorige maand, namelijk 2,5. We hebben weer een maand extra gekregen qua relatieve rust.
In deze periode willen we een paar dagen naar port zelande gaan. Dan zijn we dicht bij Chelsea en er even uit. Heerlijk wandelen op het strand en de mooie omgeving. Weer even genieten en bijtanken.

Voor nu gaan we weer een maand tegemoet met hopelijk zoveel mogelijk positieve dingen en mooie momenten en veel positiviteit.

  • 06 Mei 2021 - 16:18

    Joke Hopstaken :

    Toch geweldig nieuws, lieverd ...Ik hoopt dat je dit nog heel lang vol kunt houden en dan natuurlijk iedere keer een beetje beter .

  • 06 Mei 2021 - 16:24

    Caroline Bijleveld:

    Heerlijk al die positieve ontwikkelingen! En fijn dat je weer een maandje rust hebt. Geniet lekker oo het strand!

  • 06 Mei 2021 - 16:31

    Gerda Broeren :

    Heel fijn dat het zo goed gaat met je en het hele gezinnetje allemaal leuke en fijne dingen die je verteld ik hoopt dat het heel lang zodoor gaat .en fijn dat he weer een beetje aan het werk bent je bent echt een kanjer liefs Gerda.

  • 06 Mei 2021 - 16:34

    Anita:

    Lieve Monique
    Fijn je weer te lezen. Mooi dat de waardes zo laag blijven.
    Geniet van alles wat je lief is.
    Dikke knuffel
    Anita& Ed

  • 06 Mei 2021 - 16:41

    Joop En Thea:

    goed om te horen dat het normale leven weer wat perspectief biedt en fijn dat het goed gaat met de kinderen zo zie je maar dat ondanks alles het leven gewoon verder gaat en zo hoort het ook heeeeel veeeel liefs en dikke knuffels voor jou en je gezinnetje

  • 06 Mei 2021 - 17:09

    Rob Oostveen:

    Blij dat het wat beter met jouw gaat en wat hebt kunnen genieten geweldig

  • 06 Mei 2021 - 17:10

    Sandra Beesemer:

    Hoi Mo
    Wat fijn dat je kan werken en dat jullie er ff uit gaan en een appartement gevonden Michael en zijn vriendin en Chelsea een leuke stage plek fijn om te horen zo genoeg gesproken fijne vakantie en

  • 06 Mei 2021 - 17:10

    Hanneke Van Der Linden:

    Heerlijk dit positieve nieuws. Hopende gaat dit zo door. Ga maar lekker genieten van een paar dagen Zeeland. Het is prachtig daar en weer even samen met dochterlief. Fijn dat ze het zo naar de zin heeft. Kleine kinderen worden groot.
    Groetjes van ons beide.

  • 06 Mei 2021 - 17:13

    Marsha:

    Wat superfijn dit positieve nieuws.
    Hou vol kanjer

  • 06 Mei 2021 - 17:17

    Renate :

    Geweldig ik hoop dat het stukje voor stukje beter wordt
    Geweldig voor je zoon en huis
    Je dochter en baan
    En jij weer in je element
    Geweldig

  • 06 Mei 2021 - 17:45

    Geertruida:

    Geweldig nieuws MOnique voor jou, je gezin en je fam.
    Fijn dat jullie kids het beiden ook zo goed doen na alles wat er gaande is.
    Lieve sterke momique, wat ben je een ongeloofelijke strijder wat een vechtlust heb je toch. Een voorbeeld voor velen ben je. Trot op jou, je man en je gezin. Veel liefs van ons ❤️❤️

  • 06 Mei 2021 - 17:48

    Jeannette :

    Wat fijn om weer wat van je te horen kanjer. En wat heerlijk om er een paar dagen op uit te gaan. Heel veel plezier en genieten hoor! Een digitale knuffel van mij!

  • 06 Mei 2021 - 19:51

    Petra:

    Wat een fijn nieuws zeg.
    Vond het leuk jullie weer ff gezien en gesproken te hebben.
    Veel plezier als jullie er ff tussen uitgaan,geniet ervan
    Knuffel voor jullie❤

  • 06 Mei 2021 - 19:53

    Fred Den Hollander:

    Heerlijk dat je weer een "beetje" normaal kan leven Mo. Ik denk dat je dit normale al heel bijzonder mag noemen. Fijn dat een ieder in het gezin zijn of haar weg kan vinden. Geniet met Stefan lekker van die paar dagen aan het Noordzee strand!!

  • 06 Mei 2021 - 19:54

    Yvonne Westerbaan :

    Hoi lieffie,
    Ben zo blij voor jullie door de positieve berichten.
    Hoop dat het heel lang zo mag blijven.
    Geniet lekker van de mooie dagen op port zeelanden.
    Lieve groetjes van mij.
    Dikke kus.

  • 06 Mei 2021 - 20:03

    Monique Altena:

    Wat fijn om deze positieve berichten te lezen!
    Ga heerlijk genieten met Stefan op en aan het strand! X Monique

  • 06 Mei 2021 - 20:22

    Karin Akkerman :

    Super uitslag

  • 06 Mei 2021 - 20:25

    Thea Botbijl:

    Hoi mootje
    Wat een mooie berichten .
    Nt wist ik al het een en ander .
    allemaal mooie en leuke dingen die nu gebeuren in je gezin .En Stefan ja wat je aangeeft
    is zo waar ,hij heeft mij gelukkig bij gestaan bij de crematie van Jan .daar zal ik hem voor altijd dankbaar voor zijn ,het is al zo moeilijk met die corona .
    En wie had dit kunnen bedenken . De zin ik pakt langzaam t werk weer op ,ongelooflijk
    Wie had dit kunnen denken .Maar we zijn er allemaal zo blij om .ik hoop dat deze positievie energie nog heel lang in huize Bijleveld blijf hangen.
    Knuffel en veel liefs

  • 06 Mei 2021 - 21:21

    Tessa:

    He wijffie,

    Dus ondanks alles toch een beetje ''rust'' kunnen ervaren. Wat fijn . Dus als ik het goed begrijp heb je momenteel geen kuren en andere shit.
    Geniet van je kids , wat mooi dat ze hun draai hebben gevonden.
    Ik wens je een hele fijne soort van gewone maand toe .en nog een en nog een enz.
    Geniet van jullie uitje
    groet knuffel Tessa

  • 06 Mei 2021 - 21:25

    Jill:

    Heerlijk dat jullie er even samen uitgaan. Wat een goed nieuws allemaal, laat het vooral zo blijven alsjeblieft!
    Als dan ook het weer een beetje meewerkt dan is t perfect.

    Dikke knuf

  • 06 Mei 2021 - 21:25

    Charlotte Bijleveld:

    Allemaal stapjes vooruit, mooie veranderingen..
    Super dat t rustig is, duimen dat het zo blijft!!

    Heel veel plezier in Port Zeelande leuk ook voor Chelsea!

    Liefs van ons!

  • 06 Mei 2021 - 21:32

    Marjo:

    O monique wat fijn om te horen, het zal altijd spannend blijven. Lekker genieten in Port Zeelande
    Dikke kus

  • 06 Mei 2021 - 23:02

    JannDunning:

    Lieve Mo,
    Wat fijn dat er zoveel positieve feedback is over de kids en over JEZELF en natuurlijk je grote steun en toeverlaat Stefan. Wat heerlijk om te lezen dat het weer een enorme positieve wending is. Langzaam weer alles opstarten. Ik leef met jullie mee en ben superblij dat het weer positief draait. Wat een geluk. Hou vast aan deze vibe. Ik geloof in de positieve afloop. Heel veel sterkte en kracht. Liefs voor jou en je liefjes. Dikke knuffels voor allemaal. Ik denk aan jullie met alleen maar liefde en warmte xxxxx

  • 06 Mei 2021 - 23:18

    Leo Visser :

    Geweldig te horen dat je zo ver voortgang heb nu .fantasties dat te mogen lezen .ik hoop datchet zo ver met je mag gaan lieverd Geweldig. Mag het zo blijven voort zeten
    Gren succes
    Leo

  • 07 Mei 2021 - 09:25

    Jenny Vd Schaaf:

    Hey wat een super goed bericht en hoop dat het zo door blijft gaan . Geniet van de kinderen en je man en de heerlijk tijd die komen gaat, groetjes vanuit fryslan :jenny van der schaaf

  • 07 Mei 2021 - 10:56

    Rob:

    Fijn om te horen, dat het nu goed gaat.
    Persoonlijk vindt ik het altijd lastig, er mee om te gaan.
    Wat moet je zeggen, wat kan je zeggen, is ieder woord genoeg of juist te weinig.
    Is zwijgen wel goed, help ik je, om mee te janken. Kan ik je troost geven? Dat soort dingen maakt het voor mij zo moeilijk, om mijn bezorgdheid te uiten.
    Ja tis zo dom, normaal heb ik mijn grapjes, mijn geintjes, maar dat werkt even niet.
    Wat jij heb door gemaakt is vreselijk, maar heeft je ook veel gebracht.
    Ik keek, las de berichten en deed niks, als verlamd, niet onze Mo, dat kan niet
    Dus ik zweeg, terwijl jij voor je leven vocht, daar kan ik niks aan doen, maar het voelt wel als laf en dat ik je in de steek laat, voor mij.
    Sorry lieve Mo


  • 07 Mei 2021 - 10:57

    Daniëlle Vos :

    Wat een goed nieuws!!! Zo fijn om te lezen

  • 07 Mei 2021 - 11:31

    Ria Blom-vd Horst:

    Hoi lieverds,
    Wat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat..
    Ik hoop dat het zo blijft. Geweldig die positievetijd van je Monique.
    Heel veel plezier in port zeelande..geniet ervan..groetjes Ria

  • 09 Mei 2021 - 19:34

    Ben :

    Fijn om te lezen dat het wat beter gaat.Lieve groet, Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 38132

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: