Update 9 juli - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Update 9 juli - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Update 9 juli

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Juli 2021 | Nederland, Rotterdam

Hoe is het gegaan in huize Bijleveld de afgelopen maand??
Het is in ieder geval nooit saai dat staat als een paal boven water.
De wereld draait door en wij proberen hem bij te benen. Voor mij werd dat iets moeilijker omdat ik stagneerde in mijn vooruitgang qua conditie en uithoudingsvermogen. Hiervoor heb ik inmiddels fysiotherapie en is ook die negatieve spiraal doorbroken. Ik probeer zoveel mogelijk op de fiets te doen. Ik merk dat sinds ik dat doe mijn conditie en uithoudingsvermogen sterk verbeterd. Ondertussen werk ik momenteel een aantal uurtjes vanuit huis. Dit geeft mij ook weer een beetje “normaal” gevoel.
Ondertussen heeft Stefan ook weer voorzichtig het werk opgepakt en heeft het ongemerkt behoorlijk druk.
Chelsea is weer terug van stage en heeft dit ontzettend goed gedaan. Ze heeft haar stage afgesloten met een 8. Mike heeft dit jaar goed afgerond en kan ook aan zijn volgende stap beginnen. Hij krijgt over 3 weken de sleutel van zijn paleisje met Anouk.
Ik ben zo trots op alles en iedereen!

Wat wel heel verdrietig was is dat we ons grijze vriendje Bam hebben moeten laten inslapen. in de ochtend hebben we nog lekker gespeeld en gedaan. Hij was weer lekker ondeugend bezig. Tijdens zijn gekkenuurtje zei ik nog tegen hem: “ als je zo uitgeraasd bent dan krijg je een lekker snoepje van me.” Ik ben naar boven gegaan om de wasmachine aan te zetten en toen ik 5 min later beneden kwam lag hij naast de eettafel. Grote bange oogjes, verlamd aan de achterpootjes en hard miauwend van de pijn. Die paniekerige blik in die oogjes vergeet ik echt niet meer.
die grote oogjes die om hulp vroegen. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan maar helaas was het al te laat. Hij had een hartprobleem (wat we nooit hebben geweten) en had embolieën opgelopen waardoor hij verlamd was geraakt. Met pijn in ons hart hebben we ons poezenkind moeten laten gaan. Het was zon sociaal diertje. Toen ik heel erg ziek was van de chemo heeft hij me menigmaal getroost met zijn onvoorwaardelijke liefde en zijn kroeltjes.
Wat zullen we ons poezekind missen.

Verder moest ik donderdag naar het ziekenhuis voor controle.
Mijn HCG is nog steeds laag! Ik mocht ook nog naar de gynaecoloog voor controle van mijn baarmoeder (en spiraal die nog steeds in half in baarmoederwand ingeklonken zit)
We hebben een echo gemaakt en in mijn baarmoeder is totaal geen tumorweefsel te zien. Alles is “normaal” en ziet er goed uit.
De spiraal zit half in de baarmoederwand en zit muurvast. De enige optie is om dit operatief te verwijderen. Maar ja… zolang ik er geen last van heb en dat ding gaat niet zwerven door mijn lijf dan willen we vooral NIETS doen. De gynaecologisch oncoloog gaf nog maar eens aan dat ik zon interessante patiënt ben waar ze veel van kunnen leren. Ze gaf aan dat ze zich steeds weer verbaasde hoe ik er bovenop klim en er steeds beter uit ga zien en steeds sterker wordt. We hebben nog even wat zitten kletsen. Vooral ook over de klachten die ik al jaren had en die nu na de chemo verdwenen zijn. Blijkbaar hebben we ze weer stof tot nadenken gegeven. Ze gaf aan dat ze getriggerd werd door bepaalde dingen die we hebben gezegd en dat ze weer voldoende stof tot nadenken had. Ook zei ze dat ze wel geleerd hebben dat ze niet te snel een conclusie/ diagnose moeten stellen en dat ze meer door moeten vragen. Ze gaf aan dat dat voor haar wel een eye opener was. Het zou mooi zijn dat de artsen door mijn geval en de gebeurtenissen iemand anders kunnen helpen. Vaak is de eerste diagnose namelijk vernietigend en gelijk klaar. Dit was natuurlijk bij mij in eerste instantie ook het geval. Gelukkig hebben ze in mijn geval wel goed gekeken in 2e instantie. Ik hoop dat de artsen door mij eerder een andere vrouw kunnen redden met hetzelfde ziektebeeld. Ik wil niet weten hoeveel vrouwen deze 1e diagnose hebben gehad en het niet gered hebben.
Volgende maand mag ik weer terug komen voor bloedonderzoek en over 6 maanden weer terug voor controle bij de gynaecologisch oncoloog.
Over 6 maanden…. De artsen durven al verder in de toekomst te kijken.
Dat hebben ze een poos niet gedaan. Dat is een positief teken.
Dat geeft de burger moed….

Voor nu gaan we vooral door met het leven oppakken en verder werken aan mijn herstel en opbouw van mijn krachten! Ik heb iedereen en vooral de artsen tot nu toe verbaasd met hoever ik gekomen ben en ik ben van plan om dit nog wel een poos vol te houden.
Wie had dit gedacht een jaar geleden.

We gaan eerst maar eens kijken of we er nog een vakantie uit kunnen slepen en nog maar meer herinneringen te maken.
We leven volgens het motto… haal eruit wat er in zit en stel niet teveel uit.

Carpe diem!
Dikke kus.

  • 09 Juli 2021 - 22:40

    Jac:

    Topper ❤️

  • 09 Juli 2021 - 22:56

    Ada:


  • 09 Juli 2021 - 22:57

    Daniëlle Vos:

    Wat verdrietig van jullie Bam. Sterkte!
    Wauw Monique,
    Wat een super goed nieuws en wat ontzettend fijn dat je conditie beetje bij beetje verbeterd. En goede vooruitzichten vanuit het ziekenhuis. Je bent en blijft een KANJER van een LEEUWIN. Hou vol vrouw!!!

  • 09 Juli 2021 - 23:02

    Thea:

    Je heb ons verbaasd

  • 09 Juli 2021 - 23:03

    Marjo:

    Super mooi bericht, jammer van je poesjes. Werk je weer vanuit thuis voor controlroom.

  • 09 Juli 2021 - 23:09

    Thea:

    De app doe een beetje raar mo
    Maar ik schreef je heb ons verbaasd .ik ben zo blij dat alles nu beter met je ga
    Jammer dat jullueJa afscheid van jullie poezen kind moest nemen .maar hij hft je een hoop troist fegeven .ik zeg Monique nu verder voorruit en meisd wat fijn dat alles zo goed ga mwt stefan je kinderen .geweldig ik wens jullie ak t goeds veel liefs van min
    Xxx gr van Tantetje .Ik hoop je weer een keer te zien die gekke corona was ook niet fijn om dat we voorzichtig moeten zijn .ik zeg tot ziens liefs en een knuffel xxx

  • 09 Juli 2021 - 23:13

    Fred Den Hollander:

    Ban zo blij voor jou en jullie als gezin. Geniet van alles!!

  • 10 Juli 2021 - 00:51

    Joke:

    Geweldig nieuws erg voor poezenkind heel veel sterkte je bent je(jullie) zijn kanjers

  • 10 Juli 2021 - 06:26

    Peggy:

    Wat een gemis Bam ❤ hoop dat jullie nog vele herinneringen kunnen maken en dat er nog een vakantie in zit voor jullie. Wat goed van Chelsea en Mike de sleutel van zijn huissie. Wat gaat de tijd snel. ❤❤❤❤

  • 10 Juli 2021 - 06:36

    Caroline Bijleveld :

    Geweldig nieuws over je gezondheid Monique!

  • 10 Juli 2021 - 07:57

    Jill:

    Jij bent echt een wonderwoman!

  • 10 Juli 2021 - 07:58

    Joke Hopstaken :

    Ja idd lieve Monique, haal er uit wat er in zit en doe het vandaag want soms komt er geen morgen meer en dat heb ik pas nog ervaren . Dus meid leef vandaag en morgen zie je maar weer . Ik vind je zo’n kanjer top hoor en GENIET MAAR NIET MET MATE

  • 10 Juli 2021 - 07:59

    Jill:

    Jij bent echt een wonderwoman!
    <3

  • 10 Juli 2021 - 08:52

    Monique Altena:

    Ohhh Monique wat is dit fijn om te horen! Wie had dit een jaar geleden gedacht! Ik hoop ook dat jullie nog fijn een kleine vakantie kunne plannen met elkaar! Wat een verdriet met je grijze Bam! Dikke kus Monique

  • 10 Juli 2021 - 08:52

    Monique Altena:

    Ohhh Monique wat is dit fijn om te horen! Wie had dit een jaar geleden gedacht! Ik hoop ook dat jullie nog fijn een kleine vakantie kunne plannen met elkaar! Wat een verdriet met je grijze Bam! Dikke kus Monique

  • 10 Juli 2021 - 09:29

    Renate:

    Wonderwomen
    Kuss voor Bam

  • 10 Juli 2021 - 09:44

    Leo Visser :

    Fantasties mooi bericht Moniek klasse hoe jij en je lichaam weer terug zijn naar een toch gezonde toekomst! Hopen dat het zo verder mag gaan voor jou en je gezin en families en vrienden

  • 10 Juli 2021 - 09:59

    Wil,:

    Wat een Fantastisch mooi bericht ik heb zoveel bewondering voor jou en je gezin.
    Hoop dat jullie nog even op vakantie kunnen
    Dikke knuffel en kus van mij

  • 10 Juli 2021 - 10:33

    Joop En Thea:

    mooi bericht Monique goed om uit te kijken naar een vakantie het zal jullie goed doen lieve groetjes en dikke kussen van ons

  • 10 Juli 2021 - 12:15

    Anita:

    Lieve Monique
    Fijn je weer te lezen.
    Heerlijk hoe je dan kan genieten van alles wat zo vanzelfsprekend leek.
    Fijne vakantie jullie en ga zo door.
    Veel liefde en knuffels
    Anita&Ed

  • 10 Juli 2021 - 12:37

    Tessa:

    He wijffie, way een bijzonder nieuws toch weer.En wat fijn dat
    je een paar uurtjes afleiding hebt met werken. Ik hoop dat artsen jouw
    verhaal gaan door vertellen.Want dit is te bijzonder om er niets
    mee te doen.Heel veel kracht en sterkte met verlies van jullie
    poezenkind.
    knuffel Tessa

  • 10 Juli 2021 - 16:59

    Ellie:

    Ik ken jou niet persoonlijk, maar hoorde van jou/jullie verhaal van Stefan van de week. Hij heeft de crematie van mijn vader(vorig jaar) en de crematie van mijn moeder ( vanmorgen) gedaan. Ook mocht ik jullie dochter ontmoeten.

    Wij (Ed en El) hebben heel veel respect voor hetgeen jullie hebben mee moeten maken. Wij hopen dat het een positieve toekomst wordt met alle lieve mensen om jullie heen. En hopelijk een welverdiende vakantie.

    Enjoy!

  • 10 Juli 2021 - 23:04

    Leo:

    Lieve Mo en Stefan, het is jullie zo gegund!!! Enjoy life as only you can do xxx vol trots en met respect!!

  • 11 Juli 2021 - 10:40

    Anneke & Etienne :

    Super om te lezen dat de artsen al over een langere periode/ tijd praten. Dat doen ze echt niet als ze geen vertrouwen in hebben. Je gaat de goede kant op en dat is fantastisch nieuws. Veel plezier de komende tijd met het maken van mooie herinneringen met je gezin.

    Veel liefs, Anneke&Etienne.

  • 13 Juli 2021 - 20:32

    Marjofurrer:

    Ik heb net je verhaal gelezen wat fijn om te horen dat het beter met je gaat
    Groetjes marjo

  • 19 Juli 2021 - 20:05

    Lydia Van Winsen:

    wat een mooie berichten, hier word ik blij van, wel erg voor jullie poezenkind Bam, heel van liefde en dikke knuffel voor jullie, Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1211
Totaal aantal bezoekers 38162

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: