De rollercoaster blijft denderen! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu De rollercoaster blijft denderen! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

De rollercoaster blijft denderen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 September 2021 | Nederland, Rotterdam

Wat een bewogen tijd is het geweest de afgelopen maand vol met leuke en ook klote dingen.

Michael is definitief uit het nest gevlogen. Een heel dubbel maar ook mooi gevoel. Hij gaat met zijn lieve Anouk een eigen leven beginnen.
Hun flatje is supermooi geworden en ze zitten gebakken.
Voor Chelsea hebben we samen met mijn broer een mooi nieuw kamertje gemaakt. Weer even wat positiviteit voor haar.

Buiten het feit dat mijn HCG waarden verhoogd waren kreeg Stefan de vraag van een vriend om zijn uitvaart te verzorgen. Helaas was er voor hem geen behandeling meer mogelijk. Gister was het dan zover. Marco (en zijn familie) heeft er voor gekozen om de regie in eigen handen te nemen en zichzelf een verdere lijdensweg te besparen.
Gister om 19:08 uur is er een einde gekomen aan zijn lijdensweg.
30 jaar strijd tegen kanker…. De koek was op. Wat een held…. Wat een respect voor die hele familie.
Sommige mensen zeggen dat Marco de strijd verloren heeft… Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Het tegenovergestelde is in mijn optiek het geval….
Hij heeft al 30 jaar de grootste sluipmoordenaar weten af te weren en buiten de deur gehouden. Op het moment dat er geen behandeling meer mogelijk was is het heft in eigen handen genomen en is de keus gemaakt om de kanker voor te zijn.
Deze strijd en deze beslissingen getuigen van kracht en kunnen niet anders dan respect afdwingen.
Vaarwel Marco… oke doei grote held…. Groot voorbeeld voor velen en ook voor mij…Maak ze gek daarboven en kom lekker bij!

Vandaag moest ik weer naar het erasmus mc. Heel gek maar meestal als ik voor controle moet moest Marco dat ook. Het gaf een heel dubbel gevoel. Ik liep daar door de gangen en moest terugdenken aan een “gesprekje” met Marco vorige week. Ik zat heel even alleen met hem in de Vink. Hij wees naar me en maakte het gebaar van een spierbal. Of te wel… hou kracht en be strong. Ik heb hem gezegd dat ik dat zou doen.
Met deze gedachte liep ik toch makkelijker naar de oncologie voor de controle. Hoewel het lood in de schoenen er nog steeds zat. Want tja.. de waardes waren de vorige keer niet goed.
En helaas zijn ze ook dit keer niet goed. Ze zijn weer gestegen. Het is minimaal maar toch weer een stijging.
Gelukkig is mijn eigen oncoloog weer aanwezig en zij weet hoe wij er in staan. Het voorstel is dan ook om over 2 weken weer mijn bloed te controleren om te kijken of de stijging doorzet. Ondertussen zijn dan ook de waardes die gemeten in het lab van Nijmegen ook bekend. Deze waarden zijn leidend in de koers die gekozen wordt. Als de stijging doorzet dan wordt er weer aan beeldvorming gedaan. Dit houdt in dat ik weer alle beschikbare scans krijg om te kijken wat er precies speelt op dat moment.

Om een heel lang verhaal redelijk kort te maken…
Ja er is een (kleine) stijging….
Nee het is niet wat willen horen…
Nee er is niet direct reden tot paniek
Maar….
Goed is het ook niet.
Het is weer even afwachten en de komende weken wordt weer spannend.

  • 02 September 2021 - 20:19

    Jill:

    Sterkte weer de komende periode. Voor jou en Steef ook gecondoleerd met Marco. Ik vind hem juist heel dapper...
    Be strong inderdaad Mootje

  • 02 September 2021 - 20:39

    Fred:

    Wat ben je toch een kanjer! Stay strong Mo !!

  • 02 September 2021 - 20:44

    Tessa:

    Heel sterkte voor jou en fam. met dit verlies.Wat is de mens ook sterk .30 jaar lang een strijd voeren ,jeetje mina

  • 02 September 2021 - 21:11

    Beppie Ganzevoort :

    Sterkte voor jullie allemaal

  • 02 September 2021 - 21:19

    Leo:

    Wat kan je dit toch ontzettend goed: je gevoel rauw op papier zetten. Hou vol en blijf vechten!!!

  • 02 September 2021 - 21:20

    Marianne:

    Mo wat ben je toch sterk, echt respect voor jou. Kus en hartje. En gecondoleerd met het verlies van je vriend. En ik duim voor je.

  • 02 September 2021 - 21:21

    Miranda:

    Marco is en was een voorbeeld voor velen, op welke manier dan ook. Maar vergeet niet dat jij dat ook bent, maar zeker voor mij xx

  • 02 September 2021 - 21:34

    Mandy V/d Wildenberg :

    Dikke knuffel voor jou ❤

  • 02 September 2021 - 21:35

    Daniëlle Vos:

    Sterkte voor jullie! En helemaal eens. Het getuigd van moed en kracht om de regie over je eigen leven te pakken. Fuck de kanker! Ik bepaal zelf wel wanneer ik ermee stop. 0 punten voor de kanker! Respect voor Marco! ✝️⚓❤️

  • 02 September 2021 - 21:57

    Marjo:

    Sterkte voor heel jullie gezin

  • 02 September 2021 - 22:11

    Ben Van Nunen :

    Hoi Monique,

    Wat ben je toch een dappere kanjer,een voorbeeld voor ons allemaal

  • 02 September 2021 - 22:15

    Joke:

    Wat een sterke vrouw ben je gecondoleerd met Marco ik wens jullie heel veel sterkte en kracht maar dat komt goed dikkeXXX

  • 02 September 2021 - 23:06

    Wil :

    Lieverd sterkte voor de periode die er aankomt voor jouw en je gezin . Ik heb zoveel bewondering voor jou geniet van elkaar dikke knuffel van mij

  • 03 September 2021 - 02:17

    Annet:

    Wat een powervrouw ben je Mo, hoe je je hier doorheen vecht.. RESPECT!! ❤️

  • 03 September 2021 - 08:28

    Trijntje Bijlsma:

    Wat ben jij een sterk persoon
    Petje af voor jou

  • 03 September 2021 - 11:08

    Joop En Thea:

    heeeel veel sterkte de komende tijd voor jou en je gezin en wat is het leven soms moeilijk veel dikke klapzoenen voor jullie

  • 03 September 2021 - 11:43

    Aron:

    Sterkte buuf

  • 04 September 2021 - 15:14

    Peggy :

    Dikke knuffel xxx

  • 04 September 2021 - 17:49

    Etienne :

    Hopelijk valt het mee meissie, we houden onze vingers gekruist voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1148
Totaal aantal bezoekers 38163

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: