En we zijn weer een maand verder… - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu En we zijn weer een maand verder… - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

En we zijn weer een maand verder…

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Oktober 2021 | Nederland, Rotterdam

Vorige maand schreef ik over het wondertje dat mijn waardes gezakt waren van 8.2 naar 3. Dat wondertje hebben we gelijk aangegrepen om er nog snel een week Zakynthos aan te plakken.
We hebben geboekt en niet lang daarna zaten we in het vliegtuig.
We hebben een heerlijke week gehad waar we weer mooie herinneringen gemaakt hebben. Helaas kon Chelsea niet mee ivm school dat was wel even jammer. Het was een geweldige week op een plek die ik zeer lief heb. Erietta appartements…. Een paradijsje op een berg…. Weg van de drukte met een serene rust. Ik had niet verwacht dat ik ooit nog daar zou komen. Van een broodje pita gyros eten in Zakynthos stad, de brug in de zee bij Argassi… de zonsopkomst. Het was genieten.
Die zonsopkomst is een dingetje van mij…. Elke vakantie sta ik zeer vroeg op om de zonsopkomst te zien. Die tijd zo heel vroeg in de ochtend is zalig. Je hoort de eerste geluiden van een wakker wordende wereld. In de verte hoor je een haan kraaien en een hond blaffen. Ondertussen kijk ik over de zee en zie het kleurenspel van de opkomende zon. Ik kan van zoiets heel intens genieten. Op zon moment besef ik hoe mooi en intens het leven kan zijn. Alle gedachten schieten door me heen. Ik geniet daar echt van.
Zeker in de situatie waarin ik nu zit waardeer ik dat soort dingen nog meer. Het geeft me helderheid en het besef hoe bijzonder het is dat ik nog op deze wereld rondloop.
En dat het bijzonder is dat ik nog steeds rondloop besef ik me de laatste tijd steeds meer. Ik had er al lang niet meer moeten zijn.
Ja natuurlijk is de behandeling een hel geweest en heb ik gehoorapparaten, “ chemo” voeten en handen, een kilootje of 10, overgang en een kapot lichaam er aan overgehouden… maar ik ben er nog en wat kanker me niet afneemt is mijn liefde voor het leven. MIJN LEVEN. Ja het is moeilijk dat ik veel minder kan dan voor mijn ziekte en ja het is moeilijk te accepteren dat dat zo is. Mijn leven zal nooit meer worden zoals het was maar ik leef nog en ga gewoon mijn 2e kerst en oud en nieuw vieren na mijn diagnose en ik ben van plan om dat nog vaker te doen. Wishfull thinking? Misschien… maar je moet dromen hebben en houden. … maar goed dan moet die ziekte wel meewerken. Dat is best een dingetje.
Vandaag moest ik dan ook voor controle. En zeker nu dat waardes niet stabiel zijn is dat heel eng. Na een hoop gezeik met mijn porth a cath die het nog steeds niet goed doet, moest ik weer gewoon geprikt worden. Na een paar uurtjes wachten ging de telefoon. Mijn oncoloog. We schrokken ons allebei lam. De uitslag stond nog niet in het dossier en de oncoloog belt vroeg. Dat kan niet goed zijn. Gelijk slaat je hart 287 slagen per minuut. Gelukkig kon ik gelijk aan haar stem horen dat ze goed gemutst was. De waardes waren min of meer gelijk gebleven( Van 3 naar 3.8) Dit is zon minimale stijging dat zij dit ziet als een gelijkwaardige waarde. Of te wel een stabiele waarde. Ik mag weer een maandje wegblijven.
Vanaf deze maand zou ik eigenlijk om de 2 maanden gecontroleerd moeten worden maar door het instabiele karakter van de waardes blijft dit in ieder geval tot januari elke maand. We nemen het zekere voor het onzekere.
Ik voel me ondertussen steeds sterker worden en mijn uithoudingsvermogen gaat goed vooruit.
Het gaat op dit moment zelfs zo aardig dat ik weer wat durf te denken aan een paar uur werken op de zaak. Weer een beetje terug naar normaal… voor zover dat allemaal gaat.
We hopen dat de waardes verder stabiliseren en dat ons nog wat rust is gegund. En jullie weten het he… hoop doet leven.
Daar ben ik wel het bewijs van denk ik zo.

Nog een mijlpaal die ik mee heb mogen maken is de verjaardag van mijn kuikentje. Mijn kleine meisje is 18 geworden!! Ze is uitgegroeit uit tot een sterke mooie vrouw! Ik ben zo trots op haar.
Als ik kijk naar mijn kinderen en man…. Hoeveel zij allemaal op hun bordje hebben gehad en nog hebben dan kan ik alleen maar trots zijn. Trots op allemaal! Voor mij is dat een grote reden om te blijven knokken voor wat ik waard ben!

Geniet van je leven en de kleine dingen om je heen.
Tot volgende maand!!!

  • 14 Oktober 2021 - 21:56

    Tessa:

    Wauw wauw wauw , wat een krachtig verhaal en wat fijn dat je de kans meteen aan kunt grijpen om op vakanite te gaan. Geniet lieve Monique. van je man je kids en jezelf. Het is je van meer dan harte gegunt knuffel vanuit Hurdegaryp

  • 14 Oktober 2021 - 22:27

    Sonja Dekker:

    Lieve Monique wat een geweldig nieuws weer ben zo blij voor je(julie) dat het zo goed gaat.En wat fijn dat je samen met je mannetje lekker kon genieten van jullie vakantie, het is jullie zo gegund❤

  • 14 Oktober 2021 - 22:31

    Monique Tromp :

    Lieve Mo
    Super fijn dat je bloedwaarde stabiel is wat een fijn gevoel
    En dat je zelfs al weer wat uurtjes wilt gaan werken wat heb je toch veel doorzettingsvermogen.
    Jij bent trots op je gezin maar wat zullen ze trots zijn op jou
    Want zonder al die positieve tijd van jou had het voor hun nog moeilijker geweest wat een super gezin zijn jullie
    Op naar veel mooie uitslagen
    Dikke knuffel

  • 14 Oktober 2021 - 22:33

    Caroline Bijleveld :

    Je kunt toch zo perfect alles onder woorden brengen. Ik hoor je het zeggen. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben. En wat fijn dat je waardes stabiel zijn!

  • 14 Oktober 2021 - 23:50

    Peter Bleiji:

    Moon

    Superverhaal als je t leest zie ik je voor me terwijl ik luister hoe je t verteld.zo mooi en ik zal blij zijn als ik jou stem weer eens hoor aan de foon❤❤❤❤

  • 15 Oktober 2021 - 05:07

    Petra:

    Superrrr heerlijk genoten van de vakantie goede uitslagen hopelijk mag dat mog heel lang zo blijven jij trots op iedereen maar denk dat bij jou thuis iedereen super trots op jou zijn

  • 15 Oktober 2021 - 06:49

    Jill:

    Heerlijk lieve schat.
    Wat fijn dat jullie even lekker samen weg konden, even weg van alles.
    En dat je dan denkt aan werken is ook heel bijzonder!! Maar ik snap het hoor afleiding is heel goed.
    Dikke kussss voor jou en je gezin.

  • 15 Oktober 2021 - 09:21

    Joke Hopstaken :

    Wat een fijn verslag van je , meid ik hoop zo dat dit nog heeeeeellllll lang gaat duren . En geniet met volle teugen van het leven

  • 15 Oktober 2021 - 10:29

    Joop En Thea:

    geniet maar ten volle van het leven dat is jullie van harte gegund en dat het nog lang mag duren ook fijn om te horen dat waardes redelijk stabiel blijven dikke klapzoenen voor jou en je gezinnetje xxxxxx

  • 15 Oktober 2021 - 10:39

    Rob Oostveen:

    geweldig voor jouw meid dat het in het geval van en voor je familie nog steeds deze kant opgaat. probeer zoveel mogelijk te genieten van alles en ik hoop voor jullie dat dit nog lang kan.

  • 15 Oktober 2021 - 11:49

    Jan Dunning:

    Lieve Mo, wat een positief verhaal en zo duidelijk beeldend geschreven. Het is wel duidelijk hoeveel jij van het leven houdt en uiteraard van je gezin, familie en vrienden. Zorg dat je blijft genieten van kleine dingen in het leven en kleine vooruitgang. CARPE DIEM all the wat. Ik denk aan je. Dikke knuffel

  • 16 Oktober 2021 - 06:28

    Caroline Wolters :

    Wat fijn Monique. Dat je nog van heel veel mooie zonsopkomsten mag genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 1039
Totaal aantal bezoekers 38159

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: