Januari 2022 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Januari 2022 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Januari 2022

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Januari 2022 | Nederland, Rotterdam

Hier maar weer mijn maandelijkse update….
Ik hoop deze update in februari te kunnen bijstellen naar eens per 2 maanden. Ik ga zo uitleggen waarom…

Hoe is het de afgelopen tijd gegaan…. We hebben weer een aardig maandje gezondheidszorg achter de rug.
Zoals ik in december al beschreef moest ik naar de neuroloog ivm de hoofdpijn die maar aan blijft houden.
Ondertussen ben ik in de MRI scan geweest en heb ik ook de uitslag al.
Het is voor 95% zeker dat er geen uitzaaiingen zijn in de hersenen.
Dit was toch wel iets waar we bang voor waren. Maar gelukkig op de scan waren mijn hersenen schoon. Voor de overige 5% is gister een lumbaal punctie gedaan. De verwachting is niet dat er iets gevonden gaat worden maar de artsen nemen met mijn ziekte totaal geen enkel risico.
Gister ging ik dus met lood in mijn schoenen naar de neuroloog. Ik weet uit de tijd dat Mike ziek was wat er ging gebeuren.
Nou het viel me echt niet mee… ik ben echt geen zeikerd maar dit onderzoek is echt klote. Wat wel een voordeel en voor mij eigenlijk een soort van gelukje was… is dat de neuroloog gewoon in 1x goed prikte. Wel langs een zenuw wat een behoorlijke pijn veroorzaakte maar oke….
Het hersenvocht liep als een malle en hierdoor was de pijn en ongemak gelukkig niet al te lang. Wel heb ik een barstende koppijn als ik rechtop zit en loop. Dit kan een paar dagen aanhouden en dwingt me om me rustig te houden. Nu is het wachten op de uitslag om ook die laatste procentjes uit te sluiten.

Vorige week moest ik nog naar de oncoloog-gynaecoloog. Daar heb ik een echo gehad en alles zag er prima uit.
Mijn baarmoeder is nog steeds schoon en rustig. De spiraal zit nog mooi vast in mijn baarmoederwand en is niet verschoven. Ze was zeer tevreden. Ik hoef bij haar ook niet meer terug te komen mits de oncoloog dit wel nodig vind.
Dit is best wel een positief punt!

Ondertussen is mijn bloed ook nog een keer gecontroleerd en dit was ook weer prima en goed laag. dit blijft elke maand toch weer een opluchting.
De oncoloog had een voorstel voor ons….
Omdat ik toch een mri heb gehad en een lumbaal punctie wil ze de onderzoeken compleet maken met een ct scan.
Ze wil kijken hoe de zaken er nu voor staan. Zijn de tumoren gegroeid/ afgenomen of gelijk gebleven. Als dat allemaal er goed uitziet zal ze naar een controle om de 2 maanden willen gaan.
Dat is best wel een dingetje…. Aan de ene kant is het eng… aan de andere kant geeft het iets meer rust.
dit houdt in dat we gaan leven in blokken van 2 maanden… en dat geeft iets langer rust in ons leventje….
Iets wat echt broodnodig is voor ons.
Het is dubbel maar als de oncoloog denkt dat het kan dan gaan we er in mee. Ik weet ook dat ze dit niet zomaar doet en dat als er iets is ik gewoon kan bellen.

Verder stonden er nog de nodige afspraken voor ons met oa de tandarts, fysio, werk en bedrijfsarts.
We hebben ons aardig de poten onder ons lijf gerend maar het is gelukt.
Zoals ik in mijn laatste blog al aangaf wordt het tijd dat er iets van rust komt in huize Bijleveld.
Stap voor stap wordt hieraan gewerkt en kijken we waar we “rust” in kunnen bouwen voor ons allemaal.
Stefan neemt zijn rust die hij keihard nodig heeft en echt even moet nemen. De kids doen hun ding en doen het goed…. Ik ben zo trots op hun allemaal….

Wordt weer vervolgd

  • 20 Januari 2022 - 21:48

    Peter:

    Wat een mooi verslag moon. Wat een power vrouw ben je toch.en een paar kanjers naast je. Veel liefs Peet

  • 20 Januari 2022 - 22:14

    Jeannette:

    Stoere sterke vrouw! Zoveel respect voor jullie.
    Een heel gelukkig en gezond 2022!
    Liefs Jeannetteje

  • 20 Januari 2022 - 22:50

    Petra:

    Wat een verhaal weer meis.blij dat je nu wat langer mag wegblijven.
    Heb ook zoveel respect voor jullie trots op jullie❤

  • 20 Januari 2022 - 22:58

    Jill:

    Ohh wat een goed nieuws!! Zo fijn voor jou en je lieverds.
    Dikke kus

  • 20 Januari 2022 - 23:41

    Annet:

    Je kan ook gerust trots zijn op jezelf .. wat een stoere/sterke vrouw ben je Mo

  • 20 Januari 2022 - 23:41

    Riki Boomstra:

    Lieve Monique,wat ben je een kanjer en fijn dat de uitslagen weer goed zijn, ik heb voor jullie allen heel veel respect ook voor je lieve ouders. Fijn dat het met Michael ook zo goed gaat. lieve groet, Riki

  • 21 Januari 2022 - 00:12

    Ad Karman :

    Lieve Monique en Stefan
    Wat een mooi verslag weer van je
    Dit moet je met een glimlach geschreven hebben zoveel mooie berichten van artsen
    Iedereen die jou/jullie een warm hart toedragen wordt hier blij van
    Super Power vrouw
    Ik wens dat het herstel blijft doorgaan hoeft niet met grote stappen kleine stapjes is ook goed
    Vooruitgang dat is het belangrijkste en dat is er
    Succes voor de toekomst
    Hoop je snel een keer te zien

  • 21 Januari 2022 - 04:54

    Petra:

    Goede uitslagen zijn we blij mee, maar altijd die onzekerheid voir de controles om gek van te worden lijkt mij hopen dat ook het laatste goede berichten geeft

  • 21 Januari 2022 - 06:57

    Tessa:

    W

  • 21 Januari 2022 - 06:59

    Tessa:

    wat een powervrouw .Wauw.En wat fijn dat t " goed" gaat.Neem jullie stukje rust
    En geniet van elkaar.heel veel kracht en sterkte

  • 21 Januari 2022 - 09:06

    Ben:

    Goed nieuws Monique .
    Fijn dat het wat beter gaat,hopelijk brengt dit een beetje broodnodige rust.
    Veel liefs

  • 21 Januari 2022 - 09:58

    Joke Hopstaken :

    Dat is mooi nieuws voor jullie allemaal , en nu maar lekker genieten van het mooie nieuws . Geniet er maar met volle teugen van ….

  • 21 Januari 2022 - 11:16

    Joop En Thea:

    dikke knuffels

  • 21 Januari 2022 - 12:34

    Jan Dunning:

    Lieve Mo,
    Ik heb glimlachend jouw verslag gelezen en de smile werd steeds breder. Wat een stapel goed nieuws voor jullie. Fijn dat er licht gloort aan de horizon. Veel sterkte voor jullie en blijf positief. Dikke knuffel

  • 21 Januari 2022 - 14:02

    Sjaak Rorijs :

    Hoi mo
    Wat een mooi nieuws
    Wordt steeds beter
    Geweldig om te lezen dat het zo goed met je gaat
    Veel liefs sjaak

  • 21 Januari 2022 - 14:20

    Daniëlle:

    Lieve Monique,
    Wat een goed bericht! Ik begrijp dat het spannend is dat je langer weg mag blijven, maar......het mag en dat is positief! Ook zo fijn voor jullie dat jullie wat langer adempauze hebben. Je bent en blijft een Leeuwin en je man en je kinderen zijn Kanjers. ✝️⚓❤️

  • 22 Januari 2022 - 16:59

    Jellie:

    Hey lieve mo,
    Jeetje wat ben jij een sterke vrouw en wat hebben jij/ jullie al veel moeten doorstaan.
    Powervrouw ben je.
    Dikke tuut

  • 23 Januari 2022 - 17:50

    Leo Visser :

    Weer een mooi verslag Moniek geweldig

  • 25 Januari 2022 - 11:58

    Etienne :

    Hoi Mo,

    Blijft iedere keer weer spannend als je op een uitslag zit te wachten. Hopelijk gaan die laatste 5% ook goed. We wensen jullie heel veel rust toe, even geen gespannen gevoel, zorgeloos zal het niet worden maar iets wat er op lijkt zou mooi zijn.

    Groetjes Etienne & Anneke

  • 01 Februari 2022 - 09:40

    Hanneke Van Der Linden :

    Lieve Monique
    Wat een positief bericht . Ik hoop voor jou dat het gaat lukken de controle per 2 mnd. Voor jou een stuk minder geloop naar het ziekenhuis. Hoop ook dat je jezelf wat sterker voelt. Veel sterkte met het verdere verloop.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 38161

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: