Goed nieuws! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Goed nieuws! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Februari 2022 | Nederland, Rotterdam

Vorige keer schreef ik dat er een lumbaalpunctie afgenomen was en dat het niet de verwachting was dat daar iets uit zou komen.

Gelukkig is dat ook gebleken.

Volgens de neuroloog moet ik het zoeken in mijn nek en schouders en dat het spanningshoofdpijn is. Hiervoor ben ik nu 2x gekraakt en ik moet zeggen dat mijn hoofdpijn minder is geworden en ik kan mijn nek weer wat beter bewegen.

Afgelopen woensdagavond moest ik een ct scan laten maken. De oncoloog wilde kijken hoe de zaken er nu voorstaan in mijn longen.

Donderdag moest ik mijn bloed weer laten controleren. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik naar de oncoloog toe zou gaan maar helaas werd dit omgezet naar een telefonische afspraak wegens ziekte van de oncoloog.

Na het nodige geklungel met mijn port a cath die nog steeds geen bloed geeft is er toch een buisje bloed afgenomen en is dat naar het lab gestuurd. Deze uitslag was weer netjes namelijk 3.4. Het is normaal voor mij dat ik schommel met die waardes dus dit is niets vreemds.

De oncoloog had nog niet de officiële uitslag van de ct scan maar opende hem toch even. En toen was het stil….

De schrik sloeg om mijn hart want meestal is er dan iets aan de hand…

En dat klopte ook…

Ze pakte de scan van vorig jaar januari erbij en ze kwam tot de conclusie dat er tumoren waren geslonken! Hoe dan!

Wij hadden de hoop dat de situatie gelijk of niet slechter zou zijn…. We hadden nooit kunnen en durven bedenken dat het zelfs iets beter geworden is!

Onthoud alsjeblieft 1 ding… dit houdt niet in dat ik beter ben en dat alles weg is. Dat is niet zo…. Maar dit is wel heel goed nieuws en dit geeft een iets rooskleuriger beeld voor de toekomst.

De controles gaan nu van elke maand naar elke 2 maanden. Ook dat is een fijn idee. We krijgen nu een iets langere tijd waarin we redelijk normaal kunnen leven.

Qua energie en uithoudingsvermogen loop ik compleet vast. Ik kan gewoon niet langer dan een half uurtje achter elkaar iets doen zonder uit te rusten. Sporten gaat niet ivm de neuropathie. Mijn energie levels zijn op sommige dagen bijna nihil… op andere dagen kan ik de hele wereld aan. Ik kom er niet verder mee en ook daar wil ik graag mee vooruit. De oncoloog gaf ook al aan dat ik waarschijnlijk wel wat te snel wil omdat ik een bizar zware tijd achter de rug heb. Ze wil me helpen door me naar oncologische revalidatie te sturen.

Dit houdt in dat ik bij een revalidatie centrum op de dagbehandelingscentrum intensief ga werken aan mijn uithoudingsvermogen… mijn mentale weerbaarheid etc.

Ik benieuwd wat dat allemaal gaat brengen. In ieder geval is het voor nu een positief vooruitzicht. Ik weet dat ik er echt nog niet ben en heb ook echt de illusie niet dat ik beter ben maar hiermee kunnen we weer even vooruit!

Ik wil heel graag terug naar een zo normaal mogelijk leven en ga hierbij ook de frequentie van mijn blog naar eens in de 2 maanden zetten.

Mocht er echt iets te melden zijn dan laat ik van me horen.

Voor nu een heel fijn weekend!!!!


  • 12 Februari 2022 - 12:52

    Caroline Bijleveld:

    Fijn nieuws Monique !

  • 12 Februari 2022 - 13:15

    Joke Hopstaken :

    Wat is dat goed nieuws zeg GEWELDIG ❤️❤️❤️
    Nou meid geniet maar van dit moment en ik wens je nog heel veel van zulk nieuws te krijgen

  • 12 Februari 2022 - 13:27

    Monique :

    Wat een fijn nieuws ❤

  • 12 Februari 2022 - 13:28

    Joop En Thea:

    heerlijk nieuws laten we ervan uit gaan dat er nog meer van dit goede nieuws zal volgen met de allerdikste klapzoenen

  • 12 Februari 2022 - 13:35

    Ad Karman :

    Wat een super nieuws
    Niet alleen voor jou maar ook voor de hele familie die altijd aan je zijde zijn
    GEWELDIG resultaat op naar nog beter

  • 12 Februari 2022 - 14:13

    Jan Dunning:

    Dag lieve Mo, wat een hoop fijn nieuws, curve van hoop en positiviteit gaar daarmee flink omhoog. Ook fijn dat de controles een langere interval hebben, zorgt voor wat extra rust. Sterkte bij de revalidatie

  • 12 Februari 2022 - 15:03

    Leo Visser :

    Mooi verslag Moniek geweldig

  • 12 Februari 2022 - 15:10

    Daniëlle Vos:

    Wauw!!! Wat een FANTASTISCH bericht! Super blij voor jou en je gezin☺️. Heerlijk dat de controles nu om de twee maanden zijn. Wat ben je toch een doorzetter

  • 12 Februari 2022 - 15:10

    Caroline Wolters :

    Goed nieuws Monique, dan vandaag van de mooie zon genieten!

  • 12 Februari 2022 - 15:15

    Jeannette:

    Mooi nieuws! Stapje voor stapje.

  • 12 Februari 2022 - 15:15

    Peter Van Herwaarden :

    Goed nieuws Mo fijn weekend!!

  • 12 Februari 2022 - 15:39

    Sjaak Rorijs :

    Hoi mo
    Tof om te lezen dat het goed met je gaat
    ❤ uithoudingsvermogen vermogen komt vanzelf weer

  • 12 Februari 2022 - 15:54

    Joop Kohler:

    Heerlijk nieuws

  • 12 Februari 2022 - 16:06

    Marjovancuyk:

    Wat een super mooi bericht.

  • 12 Februari 2022 - 16:16

    Tessa:

    Wow! dat is fijn om te horen en te lezen.Ik hoop dat ze je Voorruit kunnen helpen
    En wat fijn dat je gewoon een ( beetje) toekonst kan en durft te maken.Zoo
    Bijzonder.Zet em op wijffie.we houden contact.knuffel

  • 12 Februari 2022 - 16:37

    Jill:

    Wat een ongelooflijk goed nieuws dit!!! Jij bent toch echt miracle Mo!!!
    Geniet er lekker van mop.

    Dikke knuffel voor jou en Steef

  • 12 Februari 2022 - 17:05

    Annetrook63@hotmail.com:

    Wat een fijn nieuws Monique

  • 12 Februari 2022 - 18:28

    Wil :

    Geweldig nieuws ben zo super blij voor jullie ❤️❤️

  • 12 Februari 2022 - 19:24

    Marjan :

    Super fijn nieuws

  • 12 Februari 2022 - 21:07

    Esther (en Aad):

    Heerlijk nieuws, Aad en ik volgen je op de voet. Wat een opluchting, je kan het een en ander loslaten eventjes. Ik hoop niets van je te horen de komende 2 maanden, ze zijn helemaal van jezelf. Enjoy...! xx

  • 12 Februari 2022 - 22:03

    Annemarie :

    Mooi bericht! Wat een rollercoaster waarin jullie zitten.

  • 13 Februari 2022 - 09:32

    Sientje:

    Fijne berichten Mo...je bent een kanjer

  • 13 Februari 2022 - 15:29

    Renate :

    Super mooie bericht geweldig

  • 13 Februari 2022 - 17:49

    Wendy:

    Super mooi en fijn voor jou ook en je gezin om dit te lezen. ❤️

  • 13 Februari 2022 - 20:39

    Etienne :

    Wat een fijn bericht Mo! Mooi dat je nu om de 2 maanden terug moet komen ipv iedere maand. Ook mooi dat de tumoren kleiner zijn geworden.

    Groetjes Etienne & Anneke

  • 15 Februari 2022 - 02:36

    Hans Vos:

    Super goed nieuws. Rustig aan...

  • 15 Februari 2022 - 10:07

    Riki :

    Wat weer een geweldig nieuws,en ik wens je heel veel succes bij alles.dikke knuffel

  • 15 Februari 2022 - 12:45

    Joke:

    Wat super om te lezen komt goed je bent een powervrouw heel blij voor jullie

  • 15 Februari 2022 - 16:52

    Wil :

    Wat een super nieuws .
    Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 38167

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: