Nieuwe ontwikkelling - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu Nieuwe ontwikkelling - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Monique Bijleveld - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontwikkelling

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Maart 2022 | Nederland, Rotterdam

In mijn vorige blog schreef ik dat ik mijn blog om de 2 maanden zou maken en als er iets bijzonders te melden is dat ik dat zou doen.

Dat is dus nu…. Helaas… Er is toch iets gevonden met de ct scan.

Waarom dan nu pas een blog?

Omdat we even deze hobbel weer even moesten verwerken en onze gedachten moesten ordenen. Net nu het wat beter ging en we opgelucht waren dat we 2 maanden weg mochten blijven.

Wat is er nu precies aan de hand….

Vorige week werden we gebeld door de oncoloog.

De officiële uitslag van de ct scan was binnen.

Er zijn inderdaad een aantal tumoren qua omvang afgenomen.

Maar helaas heeft de radioloog toch een tumor in mijn long gevonden die waarschijnlijk 6 mm gegroeid is.

Heel zacht uitgedrukt is dat zwaar klote!

Volgens de oncoloog is er nu nog geen reden voor paniek. Mijn waardes zijn laag en dat geeft aan dat de kanker momenteel niet of heel weinig actief is.

We hebben dus de tijd om rustig te kijken wat er nu precies aan de hand is.Er wordt dus nu ook een PET-scan gemaakt om heel precies te kunnen bepalen of het klopt wat de radioloog gezien heeft en of het inderdaad maar op 1 plek actief is.

Als de kanker maar op 1 plek actief is wordt ik doorgestuurd naar de thorax chirurg. Dan gaan we kijken of er gericht behandeld kan worden.

Dit houdt in dat er een operatie plaats gaat vinden of eventueel bestraling. Dat is allemaal nog even koffiedik kijken.

Deze pet scan gaat donderdag 10 maart as plaatsvinden. 1-2 weken daarna krijgen we de uitslag en gelijk een eventueel behandelvoorstel.

We waren zo blij dat we even rust konden hebben en weer een beetje normaler konden leven. Helaas was dat van heel korte duur.

Deze teleurstelling moeten we weer verwerken.

We zijn daarom dan ook een midweek naar Texel geweest en hebben daar een beetje bijgetankt. We hebben die paar dagen leuke dingen gedaan. Heerlijk door de duinen gewandeld en op het strand gebanjerd. Door het bos gelopen en elke dag een heerlijk ijsje gehaald bij labora. Even een frisse wind door de kop en proberen de gedachten te ordenen. Het was echt Heerlijk!

We hebben weer een klus te klaren en we moeten onze rug weer rechten.

Voor nu gaan we maar weer de schouders eronder zetten en de strijd weer oppakken met zijn allen.

Er moet me echt nog iets van het hart…. Iets wat me al een poosje dwars zit. Eigenlijk wil ik mijn kostbare energie hier niet aan besteden… maar ook deze kant hoort helaas bij onze situatie.

Het is niet makkelijk. De afgelopen 2 jaar gaat doorwegen… zowel fysiek als mentaal. Het is moeilijk te begrijpen voor “buitenstaanders” waar we inzitten als gezin. Alleen de mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt snappen het helaas.

Het onbegrip waar we tegenaan lopen… ik heb er geen woorden voor.

Ons gezin heeft het nodige meegemaakt…. Eerst Michael die leukemie heeft gehad. De nodige dierbaren die zijn overleden. Ik die eerst te horen kreeg dat ik zeker zou komen te overlijden en daarna toch een kans had. De hele zware behandelingen en de voortdurende onzekerheid die heerst in ons gezin of we dit wel gaan halen met zijn allen.

Het is niet gek dat wedoor onze hoeven gaan en gewoon even niet mee kunnen komen in het tempo van het normale leven.

Voor degenen die denken dat we ons aanstellen of zeggen dat het achteraf wel allemaal meevalt want ik ben er nog steeds….

( en ja die mensen zijn er echt)

Ik hoop dat jullie nooit in onze schoenen hoeven te staan…. Laat staan een aantal kilometertjes moeten lopen….

Karma is a bitch.

We snappen dat 2 jaar een hele tijd is en dat voor sommigen het verhaal langdradig kan worden.

Laat je niet tegenhouden door ons… Ga alsjeblieft… trek de deur dicht en loop ons leven uit!

Voor degenen die ons wel onvoorwaardelijk steunen en meeleven…. We love you en bedankt voor al jullie steun op welke manier dan ook.

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken!

Weer over in de positieve modus…

We gaan er weer voor!!!!

Veel liefs


  • 06 Maart 2022 - 21:58

    Joke:

    Dat is … na het laatste nieuws maar niemand die ik ken in sterker dan jij ik ga weer voor je/jullie) duime sterkte

  • 06 Maart 2022 - 22:01

    Tessa:

    HE WIJFIE!
    een hele hele Dikke knuffel vanuit Hurdegaryp.
    Geen energie verspillen aan mensen die jouw niet
    waard zijn.You are the Best !
    Zet em op , ik denk aan je ❤

  • 06 Maart 2022 - 22:02

    Jeannette:

    Lieve Mo,
    Investeer in de mensen die je liefhebben. En dat zijn er heel veel!
    Zet ‘m op power girl!
    Ik heb zo’n ongelooflijke bewondering voor je.
    En domme mensen
    houd je altijd. Probeer er boven te staan.❤️

  • 06 Maart 2022 - 22:34

    Sonja Dekker:

    Lieve Mo.
    Dat is weer effe schrikken schat. En wat een verschrikkelijke mensen heb je toch maar daar moet je ver boven staan. Zet hem op schat je kan het❤️ ik denk aan je lieverd❤️

  • 06 Maart 2022 - 22:38

    Marjo:

    Hoi monique
    Ik wil alleen maar zeggen laat je niet gek maken door mensen die alles beter weten. Ik heb respect voor jou Mensen die zelf nooit niks meegemaakt hebben zijn meestal t ergste. Hou je haaks

  • 06 Maart 2022 - 22:55

    Wendy:

    Onwijs veel sterkte! En ik heb diep respect voor jou en je gezin wat jullie doormaken is niet te bevatten. Ik wens jullie dan ook alle goeds toe

  • 06 Maart 2022 - 23:26

    Mar Heijstek :

    Lieve mo

    Wat een verschrikkelijk nieuws,en wat een nare mensen hebt je toch. Lieve mo jij kan dit en gaat de strijd weer aan. Tot dat die mensen het zelf mee gaan maken dan denken en praten ze er heel anders over. Schat heel veel sterkte .

  • 06 Maart 2022 - 23:50

    Eedse:

    Jeetje mo wat een domper fijn om te horen dat jullie naar texel zijn geweest hoop niet dat je haar door de war is geraakt door de wind. Jij en je gezin zijn sterk en ze zullen er voor je zijn .wij gaan weer voor je duimen .you always be strong.

  • 07 Maart 2022 - 06:38

    Ada:

    Dit is inderdaad het nieuws waar je niet op zit te wachten. Wat een kut bericht zeg. Goed dat jullie even lekker weg zijn gegaan. Mo laat de mensen lekker. Ik was er getuige van bij Mike ook toen waren de mensen hard. Lekker laten. Bij mij is het andersom

  • 07 Maart 2022 - 06:58

    Jill:

    Lieve Mo

    Wat een schrik weer zeg, juist nu het weer lichter aan de horizon werd.
    Ook hier kan jij tegen vechten dat weet ik zeker.
    Met alle lieverds om je heen.
    You are a survivor.

  • 07 Maart 2022 - 08:54

    Astrid:

    Wat een vreselijke mensen heb je toch tot ze zelf in deze positie zitten. Maar jij en je fijne gezin gaan er allemaal weer tegen vechten Ga weer keihard duimen Mo

  • 07 Maart 2022 - 09:01

    Daniëlle:

    Lieve Monique,
    Wat een tegenvaller voor jou en je gezin! Geen woorden voor. Ik had zo gehoopt dat jullie even een beetje van de rust konden genieten. Ik hoop dat jullie de kracht met elkaar kunnen vinden om dit aan te gaan. Ik heb er vertrouwen in dat je dit kunt. Het is zwaar.....al 2 jaar lang. Zet m op leeuwin. Ik duim voor jullie en denk aan jullie

  • 07 Maart 2022 - 10:08

    Tonia:

    ik leef ook met jullie mee laat de mensen lekker lullen ik hoop voor ze dat ze het nooit mee maken maar door knokken hoor xx

  • 07 Maart 2022 - 10:10

    Joke :

    Nou meid ben deze kant uit wil ik je alleen maar positieve energie toe sturen en laat aub alle negatieve daar waar het vandaan komt pfffff wat een lui zeg .

  • 07 Maart 2022 - 11:41

    Hanneke Van Der Linden :

    Lieve Monique
    Wat een droevig bericht na alle positieve dingen die we hoorden. Goed dat je een paar dagen weg bent geweest. Lekker even je hoofd leeg maken. Je bent heel sterk en hoop dat je hier ook tegen zal knokken en dan weer wat positief nieuws te horen krijgen. Sterkte en groetjes van ons.

  • 07 Maart 2022 - 11:42

    Marjan :

    Lieve Monique
    De mensen die er anders over denken is maar te hopen dat ze t zelf niet mee gaan maken - dan praten ze wel anders .
    Jij bent een Kanjer zoals jij (jullie) t doen met elkaar . En dit is weer klote maar een powervrouw als jij hebt hier ook weer de kracht voor. SUPER STERKE MO

  • 07 Maart 2022 - 12:47

    Yvonne :

    Lieve monique
    Ooo mo wat een vervelend nieuws zeg. Hoop dat je de kracht heb dit weer aan tegaan. Sommige mensen weten echt niet wat je doormaakt. Ik wens je ongelooflijk veel sterkte toe. Ook voor je gezin. Ik denk zeker aan je.
    Dikke kus.

  • 07 Maart 2022 - 16:12

    Etienne & Anneke :

    Tja, je komt overal mafklappers tegen die niet weten waar ze het over hebben. Dat is hun geluk, dat van de onwetenden. Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, je hebt aan die figuren geen ene flikker. Veel sterkte maar weer Mo, voor jouw en je gezinnetje.

  • 07 Maart 2022 - 17:39

    Marysia:

    Dag Monique, ik volg je verhaal al 2 jaar en het moet gezegd zijn je bent een KRANIGE dame. Probeer de tegenslagen maar altjd te verwerken en positief te blijven. Dikke duim voor jou.
    Je hebt van die koude mensen die denken dat ze het beter weten, maar owee wanneer ze zelf geen goed nieuws krijgen, het is bij hen altijd veel erger. Laat ze links liggen .
    Zet hem op meid, je kan dit.
    Groet en veel sterkte, Marysia

  • 09 Maart 2022 - 22:14

    Daphne Van Stokkom:

    Wat had ik het jullie gegund om die 2 maanden zorgeloos door te komen en er nog vele maanden aan te plakken. Helaas is jullie strijd nog niet gestreden. Sterkte met de komende onderzoeken en laten we hopen dat de radioloog het niet goed gezien heeft.
    Enne...laat die droeftoeters maar toeteren. Blijf bij je positieve zelf en gebruik je energie voor belangrijkere dingen.

  • 31 Maart 2022 - 16:40

    Rob Van Der Post:

    Lieve sterke Mo
    Valt allemaal niet mee.
    Ik denk aan jou en je gezin, zelden zo’n power familie gezien. Hele dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 26 Mei 2020
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 38164

Voorgaande reizen:

26 Mei 2020 - 31 December 2020

Kanker en mo...mijn reis

Landen bezocht: